Τα εφηβικά, σχολικά χρόνια είναι δύσκολα. Τα παιδιά μας εξηγεί η Νέλλη Θεοδοσίου ψυχολόγος, βιώνουν πολλές και σημαντικές αλλαγές οι οποίες συμπίπτουν με τις πολλές απαιτήσεις του σχολείου. \r\n\r\nΤαυτόχρονα, καλούνται να αποφασίσουν για την επαγγελματική τους πορεία. Το βάρος και οι απαιτήσεις είναι πολλές, έτσι είναι σύνηθες να εμφανίζεται μια καμπή στη σχολική απόδοση των παιδιών, ειδικά τις χρονιές που πρέπει να προσπαθήσουν πάρα πολύ και να αποδώσουν τα μέγιστα.\r\n\r\nΗ απόδοση των παιδιών σε αυτή την κρίσιμη ηλικία, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Από την ψυχοσύνθεσή τους και τον τρόπο που αντιμετωπίζουν την πίεση, από το κατά πόσο έχουν κατασταλάξει στο μελλοντικό τους επάγγελμα, από τη σωματική τους αντοχή στις ώρες μελέτης που απαιτούνται και – βεβαίως- από το περιβάλλον, την οικογένεια και τη συμπεριφορά των γονέων.
\r\n
Πρέπει να επιστρατεύσετε την υπομονή σας, την κατανόηση και την αγάπη σας, για να βοηθήσετε το παιδί σε αυτή τη κρίσιμη φάση. Δείξτε έμπρακτα στο παιδί σας ότι συμμερίζεστε όσα νιώθει και τη δύσκολη περίοδο που περνά. Αυτό θα γίνει αν αποδεχθείτε τα ξεσπάσματά του, αν το βοηθάτε όπως προτιμά με τη μελέτη και συνεργάζεστε μαζί του στις λήψεις των αποφάσεων που το αφορούν.\r\nΠροσπαθήστε να μην αγχώνετε το παιδί που πρέπει να αισθάνεται ήρεμο και ασφαλές στο περιβάλλον του σπιτιού. Μην φωνάζετε και τιμωρείται τον έφηβο για τη χαμηλή του βαθμολογία, γιατί αυτό μπορεί να φέρει αρνητικές συνέπειες. Αντίθετα, συζητήστε λογικά και ήρεμα μαζί του για τους στόχους του και τι πρέπει να αλλάξει για να τους επιτύχει. Στις επιλογές του για το μέλλον, πρέπει να έχετε συμβουλευτικό και όχι καταπιεστικό ρόλο, γιατί αυτό είναι πηγή αρνητισμού για το παιδί.
\r\n
\r\n
Χαμηλή βαθμολογία: όταν το παιδί έχει χαμηλή βαθμολογία πρέπει αν του επιβεβαιώσετε ότι η αγάπη σας δεν αλλάζει ανάλογα με την απόδοσή του. Συζητήστε με το παιδί τι είναι αυτό που το δυσκολεύει στη διαδικασία της μελέτης και σε ποιο μάθημα αντιμετωπίζει τα περισσότερα προβλήματα. Έτσι, η μελέτη και το φροντιστήριο μπορούν να εστιάσουν ανάλογα σε κάθε μάθημα.\r\n\r\nΑν μείνει στην ίδια τάξη: αν συμβεί κάτι τέτοιο, διατηρήστε την ψυχραιμία σας. Το γεγονός αυτό μπορεί άλλωστε να λειτουργήσει καταλυτικά και να αφυπνίσει την υπευθυνότητα και την ωριμότητα του παιδιού. Συζητήστε μαζί του πως σχεδιάζει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα και δώστε του να καταλάβει ότι πέρα από την όποια βοήθειά σας, η ευθύνη είναι δική του και πρέπει, με εσάς στο πλευρό του, να βρει τις σωστές διεξόδους. Συζητήστε μαζί του ώστε να θέσει στόχους, οι οποίοι αποτελούν κινητήρια δύναμη για την βελτίωση της απόδοσης.Εξηγείστε του ότι η αποτυχία του δεν το κάνει λιγότερο άξιο και πως εσείς θα το αγαπάτε πάντα το ίδιο.
\r\n
Άρνηση και αδιαφορία για μελέτη: ο αρνητισμός είναι ένα από τα βασικά στοιχεία συμπεριφοράς που εμφανίζονται κατά την εφηβεία. Αν ο έφηβος εμφανίζει άρνηση προς το σχολείο και τη μελέτη πρέπει να κινηθείτε προσεκτικά. Δείξτε του εμπιστοσύνη και επιβεβαιώστε τον ότι πιστεύετε στις δυνάμεις του και ότι μπορεί να τα καταφέρει. Προσπαθήστε να μάθετε αν αντιμετωπίζει κάποιου άλλου είδους πρόβλημα στο σχολείο. Τονώστε του το ενδιαφέρον για μελέτη, χρησιμοποιώντας τα μαθήματα στα οποία είναι καλός και τα θέματα γνώσεων που τον ενδιαφέρουν. Προσπαθήστε να κάνετε δημιουργικό και ευχάριστο τον ελεύθερο χρόνο του παιδιού.Τέλος, κοιτάξτε τη δική σας συμπεριφορά. Μήπως είστε καταπιεστικοί στα θέματα που αφορούν το σχολείο; Μήπως του μεταφέρετε το άγχος και την αγωνία σας;
\r\n
\r\n
\r\n
Η εφηβεία από τη φύση της, δε βοηθά τη συγκέντρωση και τη μελέτη των σχολικών μαθημάτων. Δεν πρέπει άλλωστε να ξεχνάμε ότι ο έφηβος είναι ακόμα κατά το ήμισυ παιδί. Πρέπει λοιπόν να στεκόμαστε βοηθητικά και συμβουλευτικά δίπλα του, χωρίς να του αφαιρούμε την ελευθερία και την επιλογή που του επιβάλει η εφηβεία.\r\n\r\nΠηγή: infokids
Ακολουθήστε το Alterinfo στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα τελευταία νέα!