Ειδήσεις και News για Showbiz-gossip, Σειρές, Media & μουσική

ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μπαίνουν ανώτατες τιμές πώλησης σε καφέδες, τοστ και σάντουιτς – Τι αλλάζει στην πώληση ψωμιού

Η αλλαγή στον τρόπο πώλησης του ψωμιού είναι μία από τις, θεωρητικά πιο σημαντικές διαρθρωτικές αλλαγές που εισηγείται το υπουργείο Ανάπτυξης, όσον αφορά στην προστασία του καταναλωτή.

Μπαίνουν ανώτατες τιμές πώλησης σε καφέδες, τοστ και σάντουιτς – Τι αλλάζει στην πώληση ψωμιού

Η αλλαγή στον τρόπο πώλησης του ψωμιού είναι μία από τις, θεωρητικά πιο σημαντικές διαρθρωτικές αλλαγές που εισηγείται το υπουργείο Ανάπτυξης, όσον αφορά στην προστασία του καταναλωτή.\r\n\r\nΣύμφωνα με ρεπορτάζ της «Ημερησίας» το υπουργείο μεριμνά από… κλοπές στο ζύγισμα με τη μέθοδο του βαριού χαρτιού, μέχρι και για παραπλανητικές ενδείξεις στις πινακίδες.\r\n\r\nΤην ίδια στιγμή ανώτατες τιμές πώλησης σε καφέδες, τοστ και σάντουιτς μπαίνουν και στις οργανωμένες πλαζ με εισιτήριο.\r\n\r\nΠιο συγκεκριμένα το υπουργείο ενσωμάτωσε αλλαγές στους κανόνες Διακίνησης Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙΕΠΠΥ) που αφορούν στο ζύγισμα και αυτές θα πρέπει να τις εφαρμόσουν κρεοπωλεία, μανάβικα, ιχθυοπωλεία, φούρνοι, σημεία πώλησης τυροκομικών και αλλαντικών, σούπερ μάρκετ και μικρά καταστήματα τροφίμων. Για την ακρίβεια καθορίζονται μέγιστα βάρη στο χαρτί ή το πλαστικό περιτυλίγματος και τις σακούλες που χρησιμοποιούνται για τη συσκευασία προϊόντων και τα οποία πωλούνται αφού ζυγιστούν. Έτσι όταν το καθαρό βάρος του προϊόντος είναι μέχρι 350 γραμμάρια το μέγιστο βάρος του μέσου συσκευασίας πρέπει να είναι έως 8 γραμμάρια. Όταν το καθαρό βάρος είναι από 351 έως 1.000 γραμμάρια τότε η συσκευασία δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 15 γραμμάρια, ενώ για πάνω από 1.000 γραμμάρια η συσκευασία πρέπει να ζυγίζει το πολύ 30 γραμμάρια.\r\n\r\nΠροσφορές, Εκτυπώσιμα Κουπόνια & Εκπτωτικοί Κωδικοί… Απευθείας στο Email σου!\r\n\r\nΑνώτατα βάρη μπαίνουν και στους πλαστικούς περιέκτες. Έτσι όταν ο όγκος είναι είναι 0,375 λίτρα τότε το μέγιστο βάρος του δεν ξεπερνά τα 12 γραμμάρια. Στην περίπτωση που ο όγκος του είναι 0,5 λίτρα τότε το βάρος του περιέκτη δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 14 γραμμάρια και για όγκο ενός λίτρου το μέγιστο βάρος πρέπει να είναι 25 γραμμάρια.\r\n\r\nΤα μανάβικα οφείλουν να διαθέτουν τα οπωρολαχανικά σε χαρτοσακούλες βάρους το πολύ 20 γραμμαρίων.\r\n\r\nΣτα αρτοποιεία γίνεται σαφές ότι πρέπει να πωλούν το ψωμί, τα αρτοπαρασκευάσματα, τα αρτοσκευάσματα και γενικά τα προϊόντα αρτοποιίας αφού πρώτα αυτά ζυγιστούν. Επιπλέον καθορίζονται και χρηματικά πρόστιμα 1.000 ευρώ για τους παραβάτες.\r\n\r\nΑλλαγές, όμως, έρχονται και στις σημάνσεις και συγκεκριμένα, τα καταστήματα που πωλούν προϊόντα αρτοποιίας θα πρέπει να αναγράφουν την τιμή ανά μονάδα μέτρησης. Έτσι, οφείλουν να έχουν αναρτημένες τις τιμές ανά κιλό και για όσα συνήθως πωλούνται με το τεμάχιο και η τιμή ανά τεμάχιο.\r\n\r\nΕξαιρούνται από την αναγραφή της τιμής ανά μονάδα μέτρησης τα προϊόντα των οποίων η συσκευασία είναι κάτω από 50 γραμμάρια ή 50 χιλιοστόλιτρα ή πάνω από 10 κιλά ή 10 λίτρα. Το ίδιο ισχύει και για όσα κατά τη συνήθη πρακτική πωλούνται σε μικρές συσκευασίες ή με το τεμάχιο.\r\n\r\nΣτις σημάνσεις των προϊόντων, αλλαγές υπάρχουν και στα προϊόντα καθαρισμού και τα απορρυπαντικά στα οποία θα πρέπει να αναγράφονται:\r\n\r\n-Η ονομασία και η εμπορική ονομασία του προϊόντος.\r\n\r\n-Η ονομασία ή η εμπορική επωνυμία ή το εμπορικό σήμα και η πλήρης διεύθυνση και αριθμός τηλεφώνου του υπεύθυνου για τη διάθεση του προϊόντος στην αγορά. Η ένδειξη αυτή μπορεί να αναγράφεται στη γλώσσα του κράτους-μέλους της Ε.Ε. όπου είναι εγκατεστημένη η έδρα της επιχείρησης και καταχωρισμένα τα εμπορικά στοιχεία αυτής και του προϊόντος.\r\n\r\n-Η διεύθυνση, η ηλεκτρονική διεύθυνση, εφόσον υπάρχει και ο αριθμός τηλεφώνου\r\n\r\n-Οδηγίες χρήσης και ειδικές προφυλάξεις, εφόσον απαιτείται.\r\n\r\n-Η διεύθυνση του ιστότοπου, όπου δημοσιεύεται ο κατάλογος των συστατικών στοιχείων\r\n\r\n-Η φράση «Μακριά από παιδιά».\r\n\r\n-Η φράση «Τηλέφωνο Κέντρου Δηλητηριάσεων : 210 7793777\r\n\r\nΕπιπλέον η συσκευασία των απορρυπαντικών που πωλούνται στο ευρύ κοινό και προορίζονται να χρησιμοποιηθούν ως απορρυπαντικά πλυντηρίων ρούχων πρέπει να αναγράφει τις πληροφορίες δοσολογίας.\r\n\r\nΤα ιχθυοπωλεία επίσης υποχρεούνται να αναρτούν στα καταστήματά τους τον πίνακα καθορισμού της ζώνης αλιείας: π.χ. Βορειοδυτικός Ατλαντικός, Μεσόγειος Θάλασσα κ.ο.κ.\r\n\r\nΣτη σήμανση των δερμάτων και των προϊόντων τους, δίνεται η δυνατότητα χρήσης εικονογραμμάτων όπως στα υποδήματα, αντί των όρων “ΔΕΡΜΑ” και “ΠΛΑΣΤΙΚΟ”. Προϋπόθεση είναι στο κατάστημα να αναρτηθεί ταυτόχρονα πίνακας που να εξηγεί τα σύμβολα.\r\n\r\nΑλλαγές έρχονται και στους τιμοκαταλόγους. Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών θα αναρτούν τις τελικές τιμές πώλησης συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ, ενώ υποχρεωτικά θα έχουν και τα σημεία πώλησης έτοιμου φαγητού που βρίσκονται μέσα στα καταστήματα.\r\n\r\nΣτα εστιατόρια καταργείται η υποχρέωση της αναγραφής στους τιμοκαταλόγους του βάρους ή της ποσότητας στις μερίδες όπως και η τιμή προ και μετά ΦΠΑ.\r\n\r\nΠηγή: Ημερησία

Ακολουθήστε το Alterinfo στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα τελευταία νέα!

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ
PRODUCED BY WHISKEY