Νέο χαράτσι σε όσους μετακινούνται πολύ με Ι.Χ.!

Ριζικές αλλαγές ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών σε σχέση με τα Ι.Χ. Σύμφωνα με εισήγηση που έχει τεθεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, προωθείται σχέδιο που θα περιλαμβάνει… λιγότερους φόρους από το 2015 για τους ιδιοκτήτες Ι.Χ. \r\n\r\nΣτόχος είναι να υπάρξουν μειώσεις στους φόρους που θα οδηγήσουν στην σχεδόν ολοκληρωτική εξάλειψη του φαινομένου της κατάθεσης πινακίδων.\r\n\r\nΚεντρικά σημεία της εισήγησης αποτελούν η κατάργηση του φόρου πολυτελείας που επιβάλλεται σήμερα στα ακριβά αυτοκίνητα, η μείωση κατά 30% των τεκμηρίων διαβίωσης για τα ΙΧ και η συνακόλουθη μείωση κατά 30% του φόρου πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται σήμερα σε ΙΧ άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών. Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης υπολογίζεται στο 5%-10% της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης για ΙΧ ηλικίας έως 10 ετών.\r\n\r\nΤο δημοσιονομικό κλειδί που θα επιτρέψει τις παραπάνω ελαφρύνσεις, όπως αναφέρουν τα Νέα, κρύβεται στο νέο σύστημα προσδιορισμού των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, το οποίο, όπως σημειώνουν συνεργάτες του υφυπουργού Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη, θα οδηγήσει σε δραστικό περιορισμό του φαινομένου της μαζικής κατάθεσης πινακίδων.\r\n\r\nΗ ειδική επιτροπή που είχε συσταθεί στο υπουργείο Οικονομικών με αντικείμενο τις αλλαγές στον τρόπο φορολόγησης των ΙΧ δούλεψε εντατικά για περίπου τρεις μήνες. Αξιολόγησε τα συστήματα φορολόγησης των αυτοκινήτων που εφαρμόζονται στα κράτη-μέλη της ΕΕ αλλά και στην Αμερική και έχει καταλήξει – όπως λένε στελέχη της Καραγεώργη Σερβίας – σε δέσμη προτάσεων που θα οδηγήσουν σε μεγάλες ανατροπές.\r\n\r\nΑκολουθώντας το ολλανδικό μοντέλο\r\n\r\nΑυτό που κέντρισε περισσότερο το ενδιαφέρον των μελών της επιτροπής ήταν το λεγόμενο ολλανδικό μοντέλο. Προβλέπει τον προσδιορισμό των τελών κυκλοφορίας κάθε μήνα, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει το κάθε αυτοκίνητο. Σύμφωνα με αυτό το μοντέλο, κάθε αυτοκίνητο εφοδιάζεται με GPS το οποίο καταγράφει και μεταφέρει ηλεκτρονικά σε έναν κεντρικό κόμβο τα δεδομένα. Η χρέωση ανά χιλιόμετρο, στο ολλανδικό μοντέλο, είναι 0,03 ευρώ. Αυτό σημαίνει πως στα 10.000 χιλιόμετρα ανά χρόνο τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται σε 300 ευρώ.\r\n\r\nΤο μοντέλο αυτό είναι εκείνο που θεωρείται ιδανικό στους κόλπους της Καραγεώργη Σερβίας. Αναγνωρίζουν όμως αρμόδια στελέχη πως είναι πολύ δύσκολο στην εφαρμογή του και σημειώνουν πως υπάρχουν και εναλλακτικές παρεμφερείς λύσεις.\r\n\r\nΜία τέτοια, η οποία επίσης έχει τεθεί στο τραπέζι, αφορά το ενδεχόμενο παροχής της δυνατότητας στους φορολογουμένους να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα και επομένως να καταθέτουν πινακίδες κυκλοφορίας επίσης με τον μήνα. Οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί ακόμα, αλλά όπως λένε αρμόδιες πηγές «περιμένετε και θα εκπλαγείτε…».\r\n\r\nΠηγή: Πρώτο Θέμα

Αφήστε το σχόλιό σας

σχόλια

Related posts