Η κρίση «κατεβάζει» τους διακόπτες των νοικοκυριών

Aύξηση πάνω από 100% το 2012 παρουσιάζουν οι αιτήσεις για διακοπή ρεύματος, ενώ στη διετία 2010- 2012 καταγράφεται μεγάλη μείωση στα αιτήματα για νέες ηλεκτροδοτήσεις, καθώς έγιναν μόλις 75.257, γεγονός που αποδίδεται στην καθίζηση της οικοδομικής δραστηριότητας.

\r\nΜόνο το 2012 έγιναν περισσότερες από 513.000 αιτήσεις για διακοπή ηλεκτροδότησης.\r\n\r\nΤα καλύτερα εστιατόρια στο πιάτο σου με έκπτωση έως 50%!\r\n\r\nΌπως προκύπτει από την έκθεση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σχετικά με το Πρόγραμμα “Εγγυημένες Υπηρεσίες” του Διαχειριστή του Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ), τα έτη 2009 έως και 2012 παρατηρείται συνεχής και σημαντική αύξηση στα αιτήματα των πελατών για διακοπή/επανασύνδεση ηλεκτρικού ρεύματος. Αντιθέτως, κατά τα έτη 2010- 2012 παρουσιάζεται μεγάλη μείωση στα αιτήματα για υπηρεσίες σχετικές με νέες ηλεκτροδοτήσεις (μελέτη απλής ηλεκτροδότησης, κατασκευή απλής παροχής ρεύματος, μελέτη ηλεκτροδότησης με δίκτυο) η οποία οφείλεται στον σημαντικό περιορισμό της οικοδομικής δραστηριότητας. Τα αιτήματα για την υπηρεσία τήρησης συμφωνημένης συνάντησης παρουσιάζουν διαχρονικά συνεχή μείωση.\r\n\r\nΩς προς τις επιμέρους υπηρεσίες, αύξηση στα ποσοστά αποτυχίας παρουσίασαν οι υπηρεσίες, τοποθέτησης/σύνδεσης μετρητή και μελέτης απλής ηλεκτροδότησης, ενώ σημαντική μείωση παρουσιάζουν οι υπηρεσίες απάντησης σε γραπτά αιτήματα (με ή άνευ επίσκεψης) και τήρησης συμφωνημένης συνάντησης.\r\n\r\nΜε βάση τα στοιχεία του 2012 παρατηρείται ότι οι υπηρεσίες για επανασύνδεση/διακοπή (είτε λόγω ενεργοποίησης παλαιάς σύνδεσης, είτε λόγω αλλαγής κατοικίας, είτε λόγω χρέους) παραμένουν ως οι πλέον συχνότερα χρησιμοποιούμενες υπηρεσίες για τα τελευταία τέσσερα χρόνια, με περαιτέρω αύξηση κατά το 2012, γεγονός που, σύμφωνα με την έκθεση της ΡΑΕ, αντανακλά τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης.\r\n\r\nΠερισσότεροι από ένας στους δέκα πελάτες της εταιρείας διανομής (συνδεδεμένοι στο δίκτυο χαμηλής τάσης) έχει κάνει χρήση τουλάχιστον μίας εκ των 10 εγγυημένων υπηρεσιών της εταιρείας μέσα στο 2012 (12,4%). Αυξημένη, σε σχέση με τον μέσο όρο, παρουσιάζεται η χρήση των υπηρεσιών στην περιφέρεια Μακεδονίας- Θράκης (14,7%) ενώ στην περιφέρεια Αττικής παρουσιάζονται αξιοσημείωτες διακυμάνσεις του πλήθους των αιτήσεων από το 2004 έως και το 2012.\r\n\r\nΗ διαχρονική ανάλυση (2004-2012) του πλήθους των αιτήσεων, ανά εγγυημένη υπηρεσία και περιφέρεια, έδειξε ότι στις δύο μεγαλύτερες περιφέρειες της χώρας, Αττικής και Μακεδονίας- Θράκης, από το 2009 μέχρι και το 2012, παρατηρείται συστηματικά ανοδική τάση για υπηρεσίες επανασύνδεσης/διακοπής που, σύμφωνα με την έκθεση της ΡΑΕ συνδέεται με την ενεργοποίηση παλαιών παροχών και, ενδεχομένως, αποδίδεται σε αυξημένη μετακίνηση προς παλαιότερες ή/και μικρότερες κατοικίες.\r\n\r\nΓια τις ίδιες περιφέρειες, παρουσιάζεται φθίνουσα χρήση των υπηρεσιών τοποθέτησης/σύνδεσης μετρητή, κατασκευής απλής παροχής και μελέτης σύνδεσης με το δίκτυο, που ως επί το πλείστον αφορούν νέες παροχές. Τα ανωτέρω, σε συνδυασμό με την εξαιρετικά αυξημένη χρήση της υπηρεσίας επανασύνδεσης λόγω χρέους τα τελευταία δύο χρόνια στην Περιφέρεια Αττικής, αντικατοπτρίζουν τις επιπτώσεις της οικονομικής ύφεσης στη διαδοχή εγκαταστάσεων που πλήττει κυρίως τα μεγάλα αστικά κέντρα.\r\n\r\nΕπίσης, η χρήση της υπηρεσίας κατασκευής απλής παροχής έχει δραματικά μειωθεί μετά το 2008 για όλες τις περιφέρειες της χώρας, ως συνέπεια της μεγάλης καθίζησης που έχει υποστεί η κατασκευή νέων κατοικιών.\r\n\r\nΔιαχρονικά, η χρήση της υπηρεσίας αποκατάστασης ασφάλειας μετρητή παρουσιάζει φθίνουσα πορεία. Στην περιφέρεια Αττικής η χρήση της υπηρεσίας αυτής είναι σημαντικά υψηλότερη, γεγονός που ενδεχομένως συνδέεται με την παλαιότητα των κατοικιών και την τοποθέτηση νέων ενεργοβόρων συσκευών στα νοικοκυριά, χωρίς την απαραίτητη ενίσχυση και αναβάθμιση της παροχής.\r\n\r\nΤέλος σταδιακή μείωση στη χρήση της υπηρεσίας που αφορά στη μελέτη απλής ηλεκτροδότησης παρατηρείται για όλες τις περιφέρειες, από το 2007 και μετά.

Αφήστε το σχόλιό σας

σχόλια

Related posts