6 λόγοι που σε κάνουν να τρως περισσότερο

Κάποιες συνήθειες μπορούν να σαμποτάρουν ακόμα και την πιο καλή δίαιτα και σε κάνουν να τρως περισσότερο χωρίς να το καταλαβαίνεις. Μάθε ποιες είναι και σταμάτησέ τες.\r\n

1. Δεν κοιμάσαι αρκετά

\r\nΣύμφωνα με έρευνα του Κέντρου Έρευνας Ύπνου του Πανεπιστημίου του Standford, όταν είσαι κουρασμένος το σώμα σου μειώνει τα επίπεδα της λεπτίνης, της πρωτεΐνης που ρυθμίζει την όρεξη και το βάρος. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι νιώθεις περισσότερο πεινασμένος και καις πιο αργά θερμίδες. Παράλληλα, τα επίπεδα της κορτιζόλης σου αυξάνουν, μαζί με την επιθυμία σου για υδατάνθρακες. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, το σώμα σου δεν αποβάλλει επαρκώς τα σάκχαρα και είναι πιο πιθανό να τα αποθηκεύσει ως λίπος.\r\n

2. Το φαγητό που τρως δεν σε χορταίνει

\r\nΑν τρως μικρότερες ποσότητες από αυτές που σε χορταίνουν, θα πεινάσεις πολύ γρήγορα ξανά και είναι πολύ πιθανό να φας ότι βρεις μπροστά σου, αν η πείνα σου φτάσει σε επίπεδα που δεν θα μπορείς να ελέγξεις. Για να νιώσεις χορτάτος, χωρίς να πάρεις βάρος, βάλε στο τραπέζι σου τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες και νερό, με χαμηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, όπως είναι τα περισσότερα λαχανικά και ορισμένα φρούτα. Οι τροφές που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να τις χωνέψεις και αυτό σε κάνει να νιώθεις για μεγαλύτερο διάστημα χορτάτος.\r\n

Έλα στη WIND & κέρδισε!

\r\n

3. Σερβίρεις το φαγητό σου σε μεγάλα πιάτα

\r\nΌσο πιο μεγάλο είναι ένα πιάτο τόσο περισσότερο φαγητό θα βάλεις. Και όσο περισσότερο φαγητό έχεις μπροστά σου, τόσο περισσότερο τρως, το έχει επιβεβαιώσει και έρευνα του καθηγητή Brian Wansink στο Πανεπιστήμιο του Illinois των Ηνωμένων Πολιτειών. Αν δεν λάβεις σοβαρά υπόψη σου το θέμα της ποσότητας, όσο υγιεινό κι αν είναι το φαγητό σου, θα αρχίσεις να παίρνεις βάρος.\r\n

4. Έχεις υιοθετήσει μια δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες

\r\nΘα έχεις ακούσει ότι οι πολλοί υδατάνθρακες δεν κάνουν καλό, δεν χρειάζονται όμως υπερβολές. Έρευνα του Πανεπιστημίου του Ohio βρήκε ότι οι άνθρωποι που παραλείπουν εντελώς τους υδατάνθρακες από το γεύμα τους, έχουν την τάση να τρώνε περισσότερο αργότερα. Ιδανικά, οι υδατάνθρακες θα πρέπει να καλύπτουν τις μισές από τις θερμίδες που προσλαμβάνεις κάθε μέρα, ώστε να διατηρείς σε καλά επίπεδα τη σεροτονίνη, τη χημική ουσία που σχετίζεται με τη διάθεση αλλά και με τον έλεγχο του φαγητού. Η έλλειψη υδατανθράκων οδηγεί σε χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης και τελικά σε αύξηση της όρεξης.\r\n

5. Τρως σοκολάτα σε λάθος στιγμή

\r\nΠρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Λονδίνου βρήκε ότι όσοι κατανάλωναν σοκολάτα με άδειο στομάχι έτρωγαν μεγαλύτερη ποσότητα και είχαν περισσότερη ανάγκη να φάνε γενικότερα μέσα στην ημέρα. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να κόψεις εντελώς τη σοκολάτα, απλώς κράτησέ τη για επιδόρπιο, αφού, σύμφωνα με την έρευνα, όσοι έτρωγαν σοκολάτα 15 με 30 λεπτά μετά το φαγητό, είχαν λιγότερες πιθανότητες να θέλουν να φάνε και μετά κατά τη διάρκεια της ημέρας.\r\n

 6. Τρως μπροστά στην τηλεόραση

\r\nΑν συνηθίζεις να τρως μπροστά στην τηλεόραση, διατρέχεις δυο κινδύνους: πρώτον το μυαλό σου συνδέει την τηλεόραση με το φαγητό και αυτό σημαίνει ότι θα θέλεις να φας κάθε φορά που κάθεσαι μπροστά στην οθόνη είτε πεινάς είτε όχι. Δεύτερον, δεν εστιάζεις στο φαγητό σου με αποτέλεσμα να συνεχίζεις να τρως ακόμα κι αν έχεις χορτάσει. “Καλύτερα να απολαμβάνεις το φαγητό σου με ησυχία και χωρίς περισπασμούς”, συμβουλεύει η Amanda Wynne του Βρετανικού Συλλόγου Διαιτολόγων. Άκουσέ την, κάτι ξέρει!\r\n\r\n 

Αφήστε το σχόλιό σας

σχόλια

Related posts