10 μύθοι για την υγεία καταρρίπτονται

Διαδεδομένοι αστικοί μύθοι, εσφαλμένες λαϊκές δοξασίες και λανθασμένες αντιλήψεις γύρω από θέματα υγείας καταρρίπτονται από την επιστήμη…\r\n\r\nΠοιοι είναι, όμως, αυτοί;\r\n\r\n1.       Πρέπει να κοιμάσαι 8 ώρες…\r\nΗ αλήθεια: Μπορεί οι περισσότεροι ενήλικοι να κοιμούνται 7-8 ώρες καθημερινά, αλλά κάποιοι άλλοι δεν χρειάζονται περισσότερες από 4-5 ώρες, ενώ μερικοί μένουν στο κρεβάτι τους ακόμα και 10 ώρες! Η «σωστή» ποσότητα ύπνου είναι εξατομικευμένη υπόθεση, ώστε το πρωί να αισθάνεστε ξεκούραστοι. Αν δεν το πετυχαίνετε αυτό, προσπαθήστε πρώτα να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου σας και κατόπιν την ποσότητα.\r\n\r\n2.       Κάηκες; Βάλε οδοντόπαστα!\r\n\r\nΗ αλήθεια: Η οδοντόπαστα δεν προσφέρει καμία βοήθεια και ίσως χειροτερέψει το έγκαυμα. Το σωστό είναι να χρησιμοποιήσετε κρύο τρεχούμενο νερό, για να μην επεκταθεί το έγκαυμα και στους παρακείμενους ιστούς. Εάν το έγκαυμα είναι σοβαρό, αποταθείτε αμέσως μετά στο γιατρό.\r\n\r\n3.       Πρέπει να πίνεις τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό καθημερινά…\r\n\r\nΗ αλήθεια: Παρότι το «πίνε 8 ποτήρια νερό καθημερινά» είναι μια συμβουλή που δίνεται συχνά, δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη επιστημονική απόδειξη περί αυτού. Οι ανάγκες κάθε οργανισμού για υγρά είναι εξατομικευμένες και δύναται να καλυφθούν από διάφορες πηγές, αν και το αυτούσιο νερό είναι η προτιμότερη επιλογή. Ενδείξεις που υποδηλώνουν ότι ίσως χρειάζεται να αυξήσετε την κατανάλωση υγρών είναι η δίψα, το αδικαιολόγητο αίσθημα πείνας, η πολύ έντονη εφίδρωση και το χρώμα των ούρων.\r\n\r\n4.       Τα αυγά και τα θαλασσινά αυξάνουν τη χοληστερίνη…\r\n\r\nΗ αλήθεια: Η με μέτρο κατανάλωση αβγών, για παράδειγμα 1 αυγό με τον κρόκο καθημερινά, και θαλασσινών, π.χ. 1 μερίδα 1-2 φορές εβδομαδιαίως, δεν επηρεάζει δυσμενώς τη χοληστερίνη του αίματος σε υγιή άτομα. Αντίθετα, στο πλαίσιο ενός ισορροπημένου διαιτολογίου, μπορεί να συμβάλει στην ελάττωσή της και συνεπακόλουθα στη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου.\r\n\r\n5.       Νιώθεις το κεφάλι σου βαρύ; Ανέβηκε η πίεση!\r\n\r\nΗ αλήθεια: Η υψηλή αρτηριακή πίεση σπανίως δίνει προειδοποιητικά συμπτώματα και ακόμα σπανιότερα προκαλεί βάρος στο κεφάλι, πονοκεφάλους, ζαλάδες ή ένα γενικότερο αίσθημα δυσφορίας. Μόνος τρόπος για να διαπιστώσετε εάν σας ανέβηκε η πίεση είναι η μέτρησή της.\r\n\r\n6.       Ντύσου καλά στο κρύο, γιατί αλλιώς θα κρυολογήσεις…\r\n\r\nΗ αλήθεια: Το κοινό κρυολόγημα οφείλεται σε ιούς, επομένως το «βαρύ» ντύσιμο δεν σας προφυλάσσει. Για να μειώσετε τον κίνδυνο προσβολής από ιώσεις, φροντίστε να εφαρμόζετε συστηματικά τα ενδεικνυόμενα μέτρα προσωπικής υγιεινής, όπως το καλό πλύσιμο των χεριών, να τρώτε πιο υγιεινά, να πίνετε αρκετά υγρά και να αποφεύγετε το συγχρωτισμό σε κλειστούς χώρους.\r\n\r\n7.       Παίρνεις αντιβιοτικά; Πρέπει μαζί να τρως γιαούρτι!\r\n\r\nΗ αλήθεια: Σίγουρα η μικροβιακή χλωρίδα του οργανισμού επηρεάζεται αρνητικά από τα αντιβιοτικά και πιθανώς η κατανάλωση γιαουρτιού, τροφίμου πλούσιου σε προβιοτικά, συμβάλλει στην αποκατάστασή της. Εντούτοις, υπάρχουν και κάποια είδη αντιβιοτικών που αλληλεπιδρούν αρνητικά με το ασβέστιο όταν λαμβάνονται ταυτόχρονα με πηγές αυτού.\r\n\r\n8.       Ψάρι με τυρί φέρνουν αλλεργία…\r\n\r\nΗ αλήθεια: Η πραγματική αλλεργία δεν σχετίζεται με τους συνδυασμούς τροφίμων. Αν π.χ. είστε αλλεργικοί στο ψάρι, θα εμφανίσετε αλλεργικά συμπτώματα είτε το φάτε σκέτο είτε μαζί με οποιοδήποτε άλλο τρόφιμο. Εντούτοις, οι συνδυασμοί κάποιων ψαριών και τυριών, όπως π.χ. ψαριών κονσέρβας με τυριά ωρίμανσης, μπορεί να προκαλέσουν ψευδοαλλεργικές αντιδράσεις, οι οποίες οφείλονται στα συστατικά των τροφίμων αυτών και εξαρτώνται από την ποσότητα κατανάλωσης.\r\n\r\n9.       Παράφαγες και δεν μπορείς να χωνέψεις; Πιες ένα ανθρακούχο αναψυκτικό!\r\n\r\nΗ αλήθεια: Τα ανθρακούχα αναψυκτικά, π.χ. η σόδα, προσφέρουν μια ψευδαίσθηση ανακούφισης, στην πραγματικότητα, όμως, καθυστερούν την πέψη, διότι αραιώνουν τα πεπτικά υγρά. Επιπλέον η σόδα, επειδή είναι αλκαλική, μπορεί να αυξήσει το pH του στομάχου, το οποίο για να γίνει η πέψη σωστά πρέπει να είναι αρκετά όξινο.\r\n\r\n10.      Απόφυγε το αλάτι εντελώς…\r\n\r\nΗ αλήθεια: Ο κίνδυνος καρδιαγγειακών παθήσεων αυξάνεται στα άτομα που καταναλώνουν πολύ αλάτι, πάνω από 8 γρ. ημερησίως. Αυξάνεται όμως και σε εκείνους που καταναλώνουν πολύ λίγο, 2-3 γρ. καθημερινά, αλλά σε σαφώς μικρότερο ποσοστό. Ο χαμηλότερος κίνδυνος παρατηρείται σε όσους το προσλαμβάνουν σε μέτριες ποσότητες μεταξύ 4-6 γρ. Επομένως, καλό είναι να προσέχετε κάθε είδους υπερβολές, είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω.

Αφήστε το σχόλιό σας

σχόλια

Related posts