Τι να φάμε μετά από το hangover των γιορτών

Ημέρες γιορτών, διασκέδασης, φαγητού και σίγουρα ποτού. Τι μπορούμε, όμως, να φάμε μετά από ένα γερό μεθύσι, ενώ έχουμε το γνωστό σε όλους hangover την επόμενη μέρα το πρωί; Με ποιες τροφές μπορούμε να αποφύγουμε τα δυσάρεστα συμπτώματα του hangover;\r\n\r\nΤο hangover ορίζεται μια κατάσταση που χαρακτηρίζεται από δυσάρεστα συμπτώματα (έντονο πονοκέφαλο, τρέμουλο, ναυτία, διάρροια και αίσθημα κούρασης, μειωμένη επαγγελματική και γνωστική απόδοση) και συμβαίνει μετά από κατανάλωση υπερβολικής ποσότητας αλκοόλ.\r\n\r\nΕίναι πολύ σημαντικό να προσέξουμε τη διατροφή μας την επόμενη ημέρα, έτσι ώστε να εξαλείψουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τα δυσάρεστα συμπτώματα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ας δούμε, λοιπόν, ποιες τροφές πρέπει να τρώμε και τι να αποφύγουμε την επόμενη ημέρα:\r\n

    \r\n
  • Νερό και ισοτονικά ποτά: Το αλκοόλ έχει έντονη διουρητική δράση. Μετά από υπερκατανάλωση αλκοόλ είναι πολύ σημαντικό να πιούμε άφθονα υγρά, έτσι ώστε να αποτραπεί η πιθανή αφυδάτωση. Τα ισοτονικά ποτά είναι διαλύματα που περιέχουν ηλεκτρολύτες και έτσι συμβάλουν να αναπληρωθεί πιο γρήγορα η απώλεια ηλεκτρολυτών.
  • \r\n

  •  Στεγνά τρόφιμα και όχι λιπαρά και τηγανιτά: Είναι πολύ πιθανόν την επόμενη ημέρα να έχουμε γαστρεντερικές διαταραχές. Ενδείκνυται να καταναλώσουμε στεγνά τρόφιμα, π.χ. κράκερ, φρυγανιές και τοστ, ενώ καλό είναι να αποφύγουμε τα τηγανιτά και λιπαρά τρόφιμα, τα οποία δεν είναι κατάλληλα για την αντιμετώπιση των γαστρεντερικών διαταραχών.
  • \r\n

  • Αυγά: Τα αυγά περιέχουν ένα αμινοξύ, την κυστεΐνη, η οποία έχει την ιδιότητα να διασπά την ακεταλδεύδη που είναι ένα παράγωγο του μεταβολισμού της αιθανόλης (αλκοόλ). Τρώγοντας ένα αυγό θα ανακουφιστούμε πιο γρήγορα από τα συμπτώματα του hangover.
  • \r\n

  • Τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες: Το αλκοόλ επηρεάζει την ισορροπία του σακχάρου στο αίμα μας. Αυτό συμβαίνει γιατί το ήπαρ πρέπει να διασπάσει υπερβολικές ποσότητες αλκοόλ και δυσκολεύεται να παράγει ταυτόχρονα γλυκόζη. Καταναλώνοντας τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες, π.χ. ψωμί, μακαρόνια, μέλι, αντιμετωπίζουμε την πιθανή ήπια υπογλυκαιμία που μπορεί να έχει προκληθεί.
  • \r\n

  • Μπανάνα και μέλι: Τέλος, τρώγοντας μπανάνα και φρούτα που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο αναπληρώνουμε τις απώλειες μαγνησίου και άλλων ηλεκτρολυτών. Επίσης, η φρουκτόζη που περιέχεται στο μέλι και στα φρούτα, βοηθά τον οργανισμό να διασπάσει το αλκοόλ από το μεθύσι που κυκλοφορεί στο αίμα.
  • \r\n

Αφήστε το σχόλιό σας

σχόλια

Related posts