Τα σημαντικότερα fail του Facebook την τελευταία 10ετία (pics)

Δεν είναι εύκολο να πιστέψεις ότι το Facebook εγκαινιάστηκε πριν από 10 χρόνια. Κι αυτό γιατί μοιάζει να υπάρχει μαζί μας από πάντα, από την πρώτη στιγμή λες της νέας εποχής (και συνέβαλε φυσικά τα μέγιστα στο social networking!).\r\n\r\nΚι ό,τι ξεκίνησε ως τρόπος για να γνωρίζονται οι φοιτητές μεταξύ τους (και να φλερτάρουν φυσικά) έχει ανθίσει σήμερα σε μια εταιρία δισεκατομμυρίων, γεννώντας στην πορεία και αρκετούς εκατομμυριούχους!\r\n\r\nΩστόσο, παρά την ασύλληπτη επιτυχία που έχει γνωρίσει την τελευταία αυτή δεκαετία, με την κεφαλαιοποίησή του να κάνει πολλούς να μιλούν για χρηματιστηριακή φούσκα, μέτρησε στα επιχειρηματικά του χρονικά αρκετές πίκρες, αποτυχίες, αλλά και ντροπιαστικές ή τουλάχιστον αμήχανες στιγμές.\r\n\r\nΧωρίς να θέλουμε να ρίξουμε αλάτι στις ανοιχτές πληγές του, αυτές είναι οι χειρότερες αποτυχίες της Facebook εποχής…\r\n\r\nFacebook Places\r\n\r\n\r\n\r\nΉταν το 2010 όταν οι υπηρεσίες εντοπισμού θέσης, όπως το περίφημο Foursquare, άρχισαν να γίνονται δημοφιλείς. Και βέβαια το Facebook δεν μπορούσε να μείνει πίσω και προσπάθησε να κεφαλαιοποιήσει τη νέα ηλεκτρονική μόδα εισάγοντας το δικό του Places. Ναι, μιλάμε για το διαβόητο «check in» σε καταστήματα, εστιατόρια, μπαρ και άλλες τοποθεσίες που ενημερώνει ανά πάσα στιγμή φίλους και γνωστούς για το πού βρίσκεσαι. Το Facebook σταμάτησε απρόοπτα το Places το 2011 χωρίς να δώσει στη δημοσιότητα τους λόγους, όλοι όμως ήξεραν το γιατί: κανείς δεν το χρησιμοποιούσε!\r\n\r\nFacebook Beacon\r\n\r\n\r\n\r\nΤο Beacon ήταν η νέα υπηρεσία της διαφημιστικής πλατφόρμας του κολοσσού. Η ιδέα ήταν ότι το Beacon θα παρείχε στους χρήστες του κοινωνικού μέσου εξειδικευμένες και συναφείς με τις δραστηριότητές τους διαφημίσεις, με βάση τις ιστοσελίδες που επισκεπτόταν ο χρήστης. Το Beacon εγκαινιάστηκε τον Νοέμβριο του 2007, συγκεντρώνοντας από την αρχή κριτική και αμφιλεγόμενα αποτελέσματα. Ήδη από την επίσημη παρουσίασή της, η διαφημιστική υπηρεσία έγινε μαγνήτης μηνύσεων και αγωγών και έκλεισε τελικά τον Σεπτέμβριο του 2009, με τον Mark Zuckerberg να δηλώνει στο Blog του Facebook τον Νοέμβριο του 2011 ότι «το Beacon ήταν ένα λάθος»…\r\n\r\nFacebook Docs\r\n\r\n\r\n\r\nΤο Facebook συνεργάστηκε με τη Microsoft το 2010 για να ρίξει στην αγορά το Docs, την online πλατφόρμα που θα έκανε τη συνεργασία με φίλους και γνωστούς ευκολότερη. Η ιδέα ήταν να διευκολυνθούν οι χρήστες του κοινωνικού δικτύου στην προσπάθειά τους να δημιουργούν, να μοιράζονται και να ανακαλύπτουν έγγραφα κειμένου. Παρά το γεγονός ότι συνεχίζει να υπάρχει, θεωρείται επιχειρηματική αποτυχία, καθώς δεν έχει συγκεντρώσει ποσοστό αγοράς, με τα Google Docs και Microsoft Office να κυριαρχούν στον τομέα. Επίσης, το marketing του Docs ήταν πρακτικά ανύπαρκτο!\r\n\r\nFacebook Groups and Lists\r\n\r\n\r\n\r\nΤο Groups and Lists ήταν ένας κομψός τρόπος να συνδέονται μεταξύ τους μικρές ομάδες χρηστών. Σου επέτρεπε να προσχωρήσεις σε μια κοινότητα ανθρώπων με κοινά ενδιαφέροντα ή με χρήστες που γνώριζες προσωπικά. Το λάθος; Ότι η υπηρεσία συνετρίβη από το νέο project του Facebook, το Pages! Κι αυτό γιατί το Pages κατέλαβε τον χώρο δράσης του Groups and Lists, επιτρέποντας στον χρήστη να ακολουθεί πλέον ανθρώπους, διασημότητες, προϊόντα και εταιρίες. Και βέβαια είναι απλώς θέμα χρόνου πια να μας αποχαιρετίσει το Groups and Lists…\r\n\r\nFacebook Email\r\n\r\n\r\n\r\nΠαρά το γεγονός ότι η υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του Facebook συνεχίζει να υπάρχει, είναι καλά θαμμένη κάτω από το Messages inbox! Όταν ανοίγεις σήμερα λογαριασμό στο Facebook, αποκτάς αυτομάτως μια διεύθυνση email στο @facebook.com, το οποίο δουλεύει σαν κάθε άλλη παραδοσιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όπως το Yahoo και το Gmail. Παρά τη χρησιμότητα της υπηρεσίας, το Facebook email δεν απογειώθηκε ποτέ, κι αυτό γιατί οι χρήστες παραμένουν προσκολλημένοι στις ήδη υπάρχουσες πλατφόρμες. Ξέρετε κανέναν που να στέλνει email μέσω Facebook; Ακριβώς!\r\n\r\nFacebook Lite\r\n\r\n\r\n\r\nΣτην εποχή της ραγδαίας ανάπτυξής του, το Facebook άρχισε να επεκτείνεται σε χώρες που δεν είχαν γρήγορο ίντερνετ. Γι’ αυτό και εγκαινίασε το Lite το 2009, μια πιο ελαφριά και γρήγορη εκδοχή της ιστοσελίδας του. Το Lite δεν δούλεψε όμως ποτέ όπως υπολόγιζε το Facebook και έκλεισε απρόοπτα έναν χρόνο αργότερα…\r\n\r\nFacebook Gifts\r\n\r\n\r\n\r\nΤο Gifts λανσαρίστηκε για να επιτρέψει στους χρήστες να ποστάρουν ηλεκτρονικά stickers στους τοίχους των φίλων τους. Τα «δώρα» κόστιζαν 1 δολάριο και το Facebook έλπιζε ότι η ανταλλαγή εικονικών δώρων θα το έκανε ακόμα πλουσιότερο. Δεν έγινε ποτέ! Κι αυτό γιατί απλά-απλά κανείς δεν ήθελε ένα sticker στο προφίλ του που έπρεπε να πληρώσεις γι’ αυτό. Το Gifts μας άφησε λοιπόν χρόνους το 2010, αν και επανεμφανίστηκε αργότερα, επιτρέποντας πλέον στους χρήστες να δωρίζουν πραγματικά αντικείμενα, όπως προϊόντα, δωροκάρτες κ.λπ. Έτσι είχε ένα νόημα…\r\n\r\nFacebook Deals\r\n\r\n\r\n\r\nΌταν κυκλοφόρησαν το 2010 υπηρεσίες με καθημερινές προσφορές, όπως το γνωστό μας Groupon, το Facebook σκέφτηκε να τις ενσωματώσει στις υπηρεσίες του με το δικό του Deals. Η υπόσχεση του κολοσσού ήταν η διευκόλυνση του χρήστη να βρει σχετικές προσφορές στην περιοχή του. Παρά τη γιγαντιαία και παγκόσμια καμπάνια του, το Deals δεν έπιασε ποτέ και το Facebook το απέσυρε ήσυχα-ήσυχα το 2011…\r\n\r\nFacebook Home\r\n\r\n\r\n\r\nΜιλάμε για τη φιλόδοξη υπηρεσία που μετατρέπει το smartphone με λειτουργικό Android σε αυτό που οι ίδιοι ονόμασαν «Facebook phone». Το Home αντικαθιστά δηλαδή το περιβάλλον της επιφάνειας εργασίας του κινητού για ευκολότερη πρόσβαση στο Facebook, με υπηρεσίες όπως το Messages, το Timeline, τις φωτογραφίες κ.λπ. να τίθενται σε πρώτο πλάνο. Η υπηρεσία μάλιστα έγινε το βασικό λειτουργικό του νέου smartphone της HTC (First), αν και οι πενιχρές πωλήσεις του σύντομα θα ονόμαζαν την επιχειρηματική απόπειρα αποτυχία. Μπορούμε βέβαια ακόμα να κατεβάσουμε το Home αν έχουμε συμβατό Android κινητό, αν και είναι ξεκάθαρο ότι η εφαρμογή οδεύει τάχιστα προς τον τόπο όπου θάβονται όλα τα αποτυχημένα applications…\r\n\r\nFacebook Poke\r\n\r\n\r\n\r\nΣτο τέλος του 2012, το Facebook κυκλοφόρησε αθόρυβα στην αγορά την εφαρμογή Poke, που ήταν βέβαια ένα κραυγαλέο αντίγραφο του δημοφιλέστατου Snapchat! Εννοείται ότι το έκραξαν οι πάντες και όταν πέρασε ο σάλος, το Poke ξεχάστηκε και «πέθανε» όπως γεννήθηκε: αθόρυβα. Στην πραγματικότητα, από τη στιγμή που κυκλοφόρησε δεν έχει γίνει κανένα update του, πράγμα που σημαίνει ότι το ξέχασε και το ίδιο το Facebook ακόμα…\r\n\r\nΠηγή: newsbeast\r\n\r\n

Αφήστε το σχόλιό σας

σχόλια

Related posts