Τα μεγάλα οφέλη των ξηρών καρπών στην υγεία

Οι ξηροί καρποί είναι αρκετά θρεπτικά σνακ και έχουν συνδεθεί με τη μείωση της χοληστερόλης, την καλύτερη υγεία της καρδιάς, τον έλεγχο του βάρους και ακόμα και με τη μείωση του κινδύνου για εμφάνιση καρκίνου.

\r\n\r\n

Παρόλα αυτά, εξακολουθούν να είναι υποτιμημένοι στη συνείδηση των περισσότερων από εμάς και καταλαμβάνουν ελάχιστο χώρο στην καθημερινή διατροφή μας. Να φταίει ο φόβος για το λίπος και τις θερμίδες που περιέχουν ή απλά τους αποφεύγουμε γιατί δεν μας γεμίζουν το μάτι;\r\n\r\nΠώς μπορώ να βάλω διαφημίσεις στο blog ή στο site μου και να πληρώνομαι από αυτές;\r\n\r\nΌτι και αν ισχύει, είναι κρίμα να μην λαμβάνουμε τα θρεπτικά συστατικά τους. Και είναι πολλά! Πρωτεΐνη, φυτικές ίνες, ακόρεστα λιπαρά, βιταμίνες και μέταλλα βρίσκονται σε σημαντικές ποσότητες σε μία μόνο χούφτα ξηρών καρπών, που μπορεί να συμπληρώσει ιδανικά το διαιτολόγιό μας. Ας δούμε πως επωφελείται η υγεία μας κάθε φορά που προτιμούμε λίγους ξηρούς καρπούς για το απογευματινό μας γεύμα.\r\n

Καρύδια, οι προστάτες μας από φλεγμονές

\r\nΕκτός του ότι περιέχουν τα περισσότερα αντιοξειδωτικά από όλους τους ξηρούς καρπούς και βοηθούν στην προστασία του οργανισμού μας από καρδιοπάθειες, καρκίνο και πρόωρη γήρανση, είναι, επίσης, οι πιο πλούσιοι σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία καταπολεμούν τις φλεγμονές. Αν δεν μας αρέσουν ιδιαίτερα τα θαλασσινά, τα καρύδια είναι η νούμερο ένα εναλλακτική επιλογή για να εξασφαλίσουμε ότι αυτά τα υγιεινά λιπαρά δεν λείπουν από τη διατροφή μας. Για τις γυναίκες, ίσως αποδειχθούν η καλύτερη συντροφιά εκείνες τις μέρες του μήνα, αφού περιέχουν μαγγάνιο το οποίο μπορεί να μειώσει τα προεμμηνορροϊκά συμπτώματα.\r\n\r\nΔιατροφικές πληροφορίες: 14 μισά καρύδια = 185 θερμίδες και 18 γραμμάρια λίπους\r\n

Αμύγδαλα, οι καλύτεροι φίλοι του εντέρου

\r\nΣε σύγκριση με τους υπόλοιπους ξηρούς καρπούς, περιέχουν τις περισσότερες φυτικές ίνες και είναι τα πλουσιότερα στην αντιοξειδωτική βιταμίνη Ε. Τα αμύγδαλα μπορεί ακόμη και να μας βοηθήσουν να ξαναφορέσουμε κάποιο αγαπημένο παντελόνι, στο οποίο δεν πιστεύαμε ότι θα χωρέσουμε ξανά, αφού σύμφωνα με μελέτη του International Journal of Obesity, όσοι προσπαθούν να χάσουν βάρος έχουν καλύτερα αποτελέσματα αν τα συμπεριλαμβάνουν στη διατροφή τους. Επιπλέον, βοηθούν στον έλεγχο των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα και προστατεύουν το έντερο, αυξάνοντας τα επίπεδα συγκεκριμένων βακτηρίων που ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας.\r\n\r\nΔιατροφικές πληροφορίες: 23 αμύγδαλα = 170 θερμίδες και 15 γραμμάρια λίπους\r\n

Κάσιους, οι ενισχυτές του εγκεφάλου

\r\nΕίναι ιδιαίτερα πλούσια σε σίδηρο και ψευδάργυρο και ως εκ τούτου παίζουν σημαντικό ρόλο στη μεταφορά οξυγόνου στα κύτταρα, στην προστασία της όρασης και στη θωράκιση της υγείας μας. Είναι, επίσης, πολύ καλή πηγή μαγνησίου – 30 γραμμάρια κάσιους καλύπτουν το 25% των ημερήσιων αναγκών μας – το οποίο βοηθά στη βελτίωση της μνήμης και εμποδίζει την απώλειά της λόγω ηλικίας.\r\n\r\nΔιατροφικές πληροφορίες: 18 κάσιους = 165 θερμίδες και 13 γραμμάρια λίπους\r\n

Καρύδια πεκάν, η άμυνα των αρτηριών

\r\nΓνωστά για τη χαρακτηριστική γεύση που δίνουν σε διάφορα γλυκίσματα, τα καρύδια πεκάν είναι από τους πιο πλούσιους σε αντιοξειδωτικά ξηρούς καρπούς και βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς μας. Μπορούν να αποτρέψουν το σχηματισμό πλάκας στις αρτηρίες μας και σύμφωνα με μελέτη του Journal of Nutrition, μειώνουν τα επίπεδα κακής χοληστερόλης κατά 33%. Επιπρόσθετα, η βιταμίνη Ε που βρίσκεται στα καρύδια πεκάν μπορεί να καθυστερήσει την εμφάνιση νευρολογικών παθήσεων όπως η νόσος του Lou Gehrig.\r\n\r\nΔιατροφικές πληροφορίες: 18 μισά καρύδια πεκάν = 200 θερμίδες και 21 γραμμάρια λίπους\r\n

Καρύδια Βραζιλίας, ισχυρά αντικαρκινικά

\r\nΜόλις ένα από αυτά τα θαυματουργά καρύδια από τη χώρα του καφέ αρκεί για να καλύψουμε περισσότερο από 100% τις ημερήσιες ανάγκες μας σε σελήνιο, το θρεπτικό συστατικό που μπορεί να βοηθήσει στην αποτροπή συγκεκριμένων μορφών καρκίνου, όπως των οστών, του προστάτη και του μαστού. Παρόλα αυτά, μην το παρακάνετε με τα καρύδια Βραζιλίας, καθώς τα υψηλά επίπεδα σεληνίου μπορεί να γίνουν επικίνδυνα για την υγεία μας.\r\n\r\nΔιατροφικές πληροφορίες: 5 με 6 καρύδια Βραζιλίας = 185 θερμίδες και 18 γραμμάρια λίπους\r\n

Φιστίκια Αιγίνης, η πιο διαιτητική επιλογή

\r\nΤα διάσημα φιστίκια από την Αίγινα καταρρίπτουν κάθε μύθο που υποστηρίζει ότι οι ξηροί καρποί είναι παχυντικοί, αφού το καθένα έχει μόλις 4 θερμίδες! Αν μάλιστα προτιμούμε να τα τρώμε με το κέλυφός τους, είναι ακόμα πιο φιλικά για τη δίαιτά μας, καθώς χορταίνουμε πιο γρήγορα και τρώμε λιγότερα. Ακόμη, έρευνα του Πανεπιστημίου του Τέξας έδειξε ότι αν συμπεριλάβουμε 55 γραμμάρια φιστικιών Αιγίνης στην καθημερινή μας διατροφή, μπορούμε να μειώσουμε σημαντικά τον κίνδυνο για καρκίνο του πνεύμονα. Τα συγκεκριμένα φιστίκια έχουν, ακόμη, ψηλές ποσότητες καλίου, το οποίο είναι απαραίτητο για την υγεία των μυών και του νευρικού μας συστήματος και είναι καλή πηγή βιταμίνης Β6, γνωστής για τις αντικαταθλιπτικές της ιδιότητες.\r\n\r\nΔιατροφικές πληροφορίες: 50 φιστίκια Αιγίνης = 160 θερμίδες και 14 γραμμάρια λίπους\r\n

Φουντούκια, τα αντιδιαβητικά

\r\nΓενικώς, πρόκειται για υγιεινούς ξηρούς καρπούς. Τα υψηλά επίπεδα μονοακόρεστων λιπαρών που περιέχουν μπορούν να βελτιώσουν την καρδιαγγειακή μας υγεία και να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση του διαβήτη τύπου 2. Όπως οι περισσότεροι συγγενείς τους, είναι πλούσια στην αντιοξειδωτική βιταμίνη Ε, η οποία μπορεί να εμποδίσει την εμφάνιση καταρράκτη και την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, να συμβάλει στη διατήρηση υγιούς δέρματος και να μειώσει τον κίνδυνο άνοιας.\r\n\r\nΔιατροφικές πληροφορίες: 20 φουντούκια = 180 θερμίδες και 17 γραμμάρια λίπους\r\n\r\npathfinder.gr

Αφήστε το σχόλιό σας

σχόλια

Related posts