Μύθοι και πραγματικότητα για τα ελαστικά του αυτοκινήτου

Τι γνωρίζουμε πραγματικά για τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας και πόσο σωστά τα συντηρούμε;\r\n\r\nΥπάρχουν κάποιες βασικές απορίες που όλοι έχουμε και η απάντησή τους θα μας βοηθήσει αρκετά στη σωστή χρήση και συντήρηση των ελαστικών του αυτοκινήτου μας.\r\n\r\nΠότε πρέπει να αλλάζουμε ελαστικά;\r\n\r\nΣε γενικές γραμμές περίπου κάθε 40.000 χλμ., ενώ για να αποφεύγεται η ανομοιογενής φθορά τους καλό είναι να σταυρώνονται (αλλαγή χιαστί ή εμπρός με τους πίσω τροχούς) κάθε 5.000 – 10.000 χλμ. Εναλλακτικά κάθε 3 χρόνια. Δεν υπάρχει σωστή εποχή για την αλλαγή των ελαστικών. Όταν φθείρονται, πρέπει να αντικαθίστανται.\r\n\r\nΜπορούμε να χρησιμοποιήσουμε διαφορετική μάρκα;\r\n\r\nΜπορεί να μη συστήνεται, αλλά δεν υπάρχει πρόβλημα αρκεί να είναι ίδιας μάρκας στον ίδιο άξονα και ίδιας διάστασης (ποτέ μικρότερη από την προτεινόμενη του κατασκευαστή) και η διαφορά πέλματος να μην ξεπερνά την 1,5’’. Όλα πρέπει να είναι τύπου radial, σε περίπτωση ανάγκης που υπάρχουν δύο radial , αυτά πρέπει να είναι στον ίδιο άξονα.\r\n\r\nΕπηρεάζει η ημερομηνία κατασκευής την ποιότητα ενός ελαστικού;\r\n\r\nΟι ειδικοί υποστηρίζουν πως η ποιότητα ενός ελαστικού δεν επηρεάζεται από την ημερομηνία παραγωγής του, αρκεί να αποθηκεύεται σε σκοτεινό και δροσερό μέρος.\r\n\r\nΠώς μπορούμε να αντιληφθούμε τη φθορά;\r\n\r\nΟπτικά, παρατηρώντας το βάθος των αυλακώσεων και το φάγωμα προς το πλάι. Η φθορά εξαρτάται από το στυλ οδήγησης του καθενός και πόσο προσεκτικός ή απρόσεκτος είναι με τα ελαστικά. Μπορούμε να τσεκάρουμε το βάθος των αυλακώσεων με ένα παχύμετρο, το οποίο πρέπει να δείξει τουλάχιστον 1,6 χιλιοστά. Στην περίπτωση που το τιμόνι παρουσιάζει τρέμουλο σε κάποια ταχύτητα (π.χ. στα 120 – 140 χλμ/ώρα) ή «τραβά» δεξιά ή αριστερά, απαιτείται ζυγοστάθμιση των τροχών.\r\n\r\nΈχουμε χρήματα μόνο για δύο ελαστικά. Να τα τοποθετήσουμε εμπρός ή πίσω;\r\n\r\nΑν τα τοποθετήσουμε εμπρός, έχουμε καλύτερη πρόσφυση στην εκκίνηση, καλύτερο τιμόνι, μικρότερη υποστροφή και καλύτερη επιβράδυνση. Ωστόσο, συστήνεται η τοποθέτηση πίσω, καθώς είναι πολύ εύκολο να αποσταθεροποιηθεί ο πίσω άξονας του αυτοκινήτου (υπερστροφή).\r\n\r\nΤι πίεση να βάλουμε;\r\n\r\nΝα μην τσεκάρουμε ποτέ με το μάτι, θα πέσουμε έξω. Ελέγχουμε την πίεση μία φορά τον μήνα και πάντα όταν τα ελαστικά είναι κρύα και να συμβουλευόμαστε την πίεση που δίνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου.\r\n\r\nΜπορούμε να αντιληφθούμε τυχόν απώλεια πίεσης τη στιγμή που οδηγούμε;\r\n\r\nΌταν το τιμόνι «βαραίνει», είναι σχεδόν σίγουρο πως τα ελαστικά έχουν χάσει αέρα. Συμπληρώνουμε ώστε να μην υπάρχει φθορά του ελαστικού και επιβάρυνση της κατανάλωσης.\r\n\r\nΡεζέρβα ασφαλείας…\r\n\r\nΗ ρεζέρβα ασφαλείας προσφέρεται για κίνηση μέχρι 80 χλμ/ώρα. Να ελέγχουμε μία φορά τον χρόνο την πίεση της ρεζέρβας. Το κιτ επισκευής γεμίζει το ελαστικό με ειδικό αφρό μέχρι να φτάσουμε στο κοντινότερο βουλκανιζατέρ. Εκεί ο αφρός αφαιρείται και το ελαστικό επισκευάζεται.

Αφήστε το σχόλιό σας

σχόλια

Related posts