Είναι επικίνδυνα τα πασχαλινά αυγά;

Δεν είναι μόνο η χαρά που κάνουν τα παιδάκια όταν οι γονείς ή οι νονοί τους φέρνουν τα πασχαλινά αυγά. Είναι και οι εκπλήξεις που εκείνα κρύβουν στο εσωτερικό τους. \r\n\r\nΑλλά πάνω από όλα είναι η απίστευτη πασχαλινή λιχουδιά, που χαρίζει στιγμές σοκολατένιας απόλαυσης. Και μπορεί λοιπόν να πρόκειται για μια τροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και θερμίδες, αλλά η σοκολάτα έχει και σημαντικά οφέλη για την υγεία μας.\r\n\r\nΠριν αναφερθούμε στα οφέλη της σοκολάτας, σας προτείνουμε να διαβάσετε έναν χρήσιμο οδηγό για να επιλέξετε το καλύτερο Πασχαλινό αυγό. Όπως τονίζει και ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων: “Για την αγορά σοκολατένιων αυγών, που προσφέρονται κυρίως σε παιδιά, ισχύουν οι γενικοί κανόνες υγιεινής κατά τη συντήρηση, την έκθεση και τη διάθεση από σταθερά και επώνυμα σημεία πώλησης τροφίμων.\r\n\r\nΚλείστε ραντεβού με τον ιατρό σας ΔΩΡΕΑΝ!\r\n\r\nΙδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται από τους γονείς στο περιεχόμενο των σοκολατένιων αυγών. Αν αυτά περιέχουν παιχνίδια μικρών διαστάσεων μπορεί να προκληθεί πνιγμός ή τραυματισμός σε παιδιά μικρής ηλικίας.” Ο ΕΦΕΤ τονίζει επίσης ότι επάνω στη συσκευασία του κάθε αυγού θα πρέπει να αναγράφεται η σύνθεση του (πχ σοκολάτα γάλακτος) και η ημερομηνία ανάλωσης.\r\n\r\nΈνα μέσο σοκολατένιο πασχαλινό αυγό, έχει περίπου 500 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια, έχει 55γρ. υδατάνθρακες, 6 γρ. πρωτεΐνες, 30γρ. λίπος και 1/2 γρ. φυτικές ίνες. Το πρόβλημα είναι βέβαια, ότι τα περισσότερα σοκολατένια αυγά ζυγίζουν πολύ περισσότερο από 100γρ. και ότι αν φάτε ένα σοκολατένιο αυγό 100 γρ. σε μία ημέρα, θα έχετε ήδη προσλάβει περίπου το 1/4 τέταρτο των συνιστώμενων ημερήσιων θερμίδων, το 1/6 της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης υδατανθράκων και το μισό της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης λιπαρών, χωρίς να έχετε προσλάβει σημαντική ποσότητα πρωτεϊνών και φυτικών ινών.\r\n\r\nΗ σοκολάτα όμως, εκτός από τα διάφορα “ενοχικά συμπλέγματα” που μας δημιουργεί η κατανάλωση της, έχει πολλά οφέλη για τον οργανισμό μας.\r\n\r\nΈρευνες έχουν αποδείξει ότι εκτός των άλλων περιέχει φλαβονοειδή, αντιοξειδωτικές ουσίες που είναι ιδιαίτερα ωφέλιμες για το καρδιαγγειακό σύστημα. Πρόκειται για αντιοξειδωτικές ουσίες όμοιες με εκείνες του πράσινου τσαγιού.\r\n\r\nΟι ουσίες αυτές προστατεύουν την καρδιά και τις αρτηρίες από τη φθορά και μπορεί επίσης να προστατεύουν το DNA από βλάβες που οδηγούν σε καρκίνο.\r\n\r\nΌσοι τρώνε σοκολάτα ή κακάο, για ένα χρονικό διάστημα εβδομάδων ή μηνών, εμφανίζουν μείωση στην αρτηριακή τους πίεση, αλλά και βελτιωμένη κυκλοφορία του αίματος μέσω των αιμοφόρων αγγείων. Όσο πιο υψηλή η περιεκτικότητα κακάου στη σοκολάτα, τόσο περισσότερα τα αντιοξειδωτικά που περιέχει.\r\n\r\nΗ μαύρη σοκολάτα έχει το περισσότερο κακάο, η γάλακτος το λιγότερο και η λευκή σοκολάτα δεν έχει καθόλου κακάο. Επιλέξτε λοιπόν σοκολάτα για το βαφτιστήρι, ή το παιδί σας όσο το δυνατόν πιο σκούρα.\r\n\r\nΌμως τα οφέλη της σοκολάτας δεν σταματούν εδώ. Όσοι τρώνε σοκολάτα (με μέτρο) εμφανίζουν μικρή πτώση στο πεδίο της ινσουλίνης, της ορμόνης δηλαδή που ρυθμίζει το σάκχαρο στο αίμα, και που όταν αυξάνεται, μεγαλώνει και ο κίνδυνος για εμφάνιση διαβήτη τύπου 2.\r\n\r\nΗ “καφετιά θεά”όμως έχει και άλλα σημαντικά οφέλη που προκύπτουν από τις βιταμίνες και τα ανόργανα άλατα που περιέχει, (όπως ο σίδηρος, το κάλιο και το μαγνήσιο και οι βιταμίνες Α, Β1, C, D και Ε).\r\n\r\nΗ μαύρη σοκολάτα πιστεύεται ότι βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και επίσης κάποιες μελέτες έχουν αποδείξει ότι μπορεί να έχει αποτρεπτικό αποτέλεσμα για φλεβική θρόμβωση.\r\n\r\nΗ σοκολάτα περιέχει επίσης τη χημική ουσία φαινυλαιθυλαμίνη, η οποία ανεβάζει τη διάθεση και διεγείρει τον οργανισμό να εκκρίνει σεροτονίνη και οι ενδορφίνες που βοηθούν στην καλή ψυχολογία. Απολαύστε λοιπόν δίχως ενοχές μαζί με το παιδί σας το πασχαλινό αυγό. Εξάλλου Πάσχα είναι μια φορά το χρόνο…\r\n\r\nΠηγή: iatropedia

Αφήστε το σχόλιό σας

σχόλια

Related posts