Δείτε πού αποθηκεύεται το λίπος ανάλογα με το τι τρώτε

Εάν θέλετε να αποφύγετε το… σωσίβιο γύρω από τη μέση, θα πρέπει να τρώτε σολομό και ξηρούς καρπούς, υποστηρίζουν οι ερευνητές.\r\n\r\nΝέα μελέτη που πραγματοποιήθηκε στη Σουηδία δείχνει ότι όσοι καταναλώνουν πολλά πολυακόρεστα λιπαρά έχουν μεγαλύτερη μυϊκή μάζα και λιγότερο λίπος σε σύγκριση με όσους καταναλώνουν πολλά κορεσμένα λιπαρά.\r\n\r\nΠαράλληλα, όσοι καταναλώνουν κυρίως πολυακόρεστα λιπαρά, όπως αυτά που περιέχουν οι ξηροί καρποί και ο σολομός, συσσωρεύουν λιγότερο λίπος στην κοιλιά, γύρω από τη μέση αλλά και στα όργανα του σώματός τους.\r\n\r\nΠρόκειται για την πρώτη μελέτη που καταδεικνύει ότι το είδος των λιπαρών δεν επηρεάζει μόνο τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα και τον κίνδυνο καρδιοπάθειας αλλά και τη συσσώρευση λίπους σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος.\r\n\r\nΟι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Ουψάλα μελέτησαν 39 νεαρούς ενήλικες με φυσιολογικό βάρος, άνδρες και γυναίκες, οι οποίοι κατανάλωναν 750 επιπλέον θερμίδες κάθε μέρα για επτά εβδομάδες.\r\n\r\nΣτόχος της μελέτης ήταν να πάρουν επιπλέον 3% του αρχικού τους βάρους σε αυτό το χρονικό διάστημα. Οι μισοί από τους συμμετέχοντες έπαιρναν τις επιπλέον θερμίδες από πολυακόρεστα λιπαρά (ηλιέλαιο) ενώ οι υπόλοιποι από κορεσμένα λιπαρά (φοινικέλαιο).\r\n\r\nΤο διατροφικό πρόγραμμα όλων των συμμετεχόντων περιελάμβανε την ίδια ποσότητα ζάχαρης, υδατανθράκων, λιπαρών και πρωτεϊνών. Η μόνη διαφορά ήταν το είδος των λιπαρών.\r\n\r\nΗ αύξηση του σωματικού λίπους και η κατανομή του λίπους μετρήθηκε με τη βοήθεια μαγνητικής κατά το ξεκίνημα και την ολοκλήρωση της μελέτης. Μετρήθηκε επίσης η μυϊκή μάζα των συμμετεχόντων.\r\n\r\nΤα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο αριθμός των επιπλέον κιλών ήταν παρόμοιος στις δύο ομάδες, όμως τα κορεσμένα λιπαρά οδήγησαν στη συσσώρευση λίπους στο συκώτι και την περιοχή της κοιλιάς. Συνολικά, η συσσώρευση λίπους ήταν αυξημένη στην ομάδα των κορεσμένων λιπαρών. Επίσης, η ομάδα των κορεσμένων λιπαρών αύξησε κατά τρεις φορές λιγότερο τη μυϊκή της μάζα.\r\n\r\nΠηγή: onmed

Αφήστε το σχόλιό σας

σχόλια

Related posts