Αϋπνία – πως αντιμετωπίζεται

Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, η αϋπνία υπολογίζεται ότι ταλαιπωρεί έναν στους τρεις ενήλικες. Κάποιες φορές η κατάσταση μπορεί να γίνει αφόρητη και πολύ περισσότερο όταν το πρόβλημα συνεχίζεται για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τι πρέπει να κάνουμε;;;\r\n\r\nΟ καλύτερος τρόπος είναι να ασχοληθούμε με δραστηριότητες που θα μας κάνουν να αισθανθούμε καλύτερα, ώστε να μπορούμε να κοιμηθούμε καλά το βράδυ.\r\n\r\nΣε ορισμένες περιπτώσεις η αϋπνία μπορεί να έχει επιπτώσεις ακόμη και στην καθημερινότητά μας και να διαπιστώσουμε ότι δυσκολευόμαστε να ανταπεξέλθουμε στις οικογενειακές και επαγγελματικές μας υποχρεώσεις.\r\n\r\nΣυμπέρασμα: αν ταλαιπωρούμαστε από αϋπνία, να μην αφήνουμε αυτή την κατάσταση να μας δυσκολεύει τη ζωή αλλά να αναζητούμε τρόπους για την καταπολέμησή της.\r\n\r\nΦυσικές τεχνικές κατά της αϋπνίας\r\n\r\nΑς δούμε λοιπόν ποιες είναι ορισμένες φυσικές τεχνικές, που μπορούν να μας εξασφαλίσουν καλύτερο ύπνο:\r\n\r\n 1. Να μην βασανίζουμε τον εαυτό μας\r\n\r\nΤο καλύτερο πράγμα που μπορούμε να κάνουμε, αν δεν μπορούμε να κοιμηθούμε 15-20 λεπτά αφότου ξαπλώσουμε, είναι να σηκωθούμε από το κρεβάτι. Μπορούμε να ασχοληθούμε με κάτι ευχάριστο, όπως το να διαβάσουμε ένα βιβλίο ή ένα περιοδικό, να δούμε λίγη τηλεόραση ή να ακούσουμε απαλή μουσική. Μετά από λίγη ώρα μπορούμε να επιστρέψουμε και πάλι στο κρεβάτι.\r\n\r\n2. Να βεβαιωθούμε ότι έχουμε καλό στρώμα και αναπαυτικά μαξιλάρια\r\n\r\nΜπορούμε να απαλλαγούμε από την αϋπνία, όταν κοιμόμαστε σε καλό στρώμα- όχι πολύ σκληρό ή σπογγώδες. Επιπλέον, πρέπει να φροντίζουμε τα μαξιλάρια να είναι άνετα.\r\n\r\n3. Να αποφεύγουμε την κατανάλωση αλκοόλ\r\n\r\nΑν και το αλκοόλ έχει την ιδιότητα καταρχήν να προκαλεί υπνηλία και μπορεί να μας κάνει να νυστάξουμε, έχει ταυτόχρονα και δυσάρεστες επιπτώσεις, αφού μπορεί να μας ξυπνήσει στη μέση της νύχτας.\r\n\r\n4. Να μην αλλάζουμε συνεχώς κρεβάτι ή να μην κοιμόμαστε στον καναπέ\r\n\r\nΕίναι σημαντικό να μάθουμε να κοιμόμαστε στο κρεβάτι μας, ακόμα κι αν δεν καταφέρνουμε να μας πάρει ο ύπνος, γιατί με αυτό τον τρόπο συνηθίζει ο οργανισμός μας στην ιδέα ότι ο συγκεκριμένος χώρος προορίζεται για ύπνο.\r\n\r\n5. Να μην φέρνουμε στο σπίτι δουλειά από το γραφείο\r\n\r\nΤο καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να αποφύγουμε τη δουλειά, ιδιαίτερα στο χώρο της κρεβατοκάμαρας.\r\n\r\n6. Να φτιάξουμε την ιδανική ατμόσφαιρα στην κρεβατοκάμαρά μας\r\n\r\nΝα φροντίσουμε το υπνοδωμάτιό μας να είναι σκοτεινό, σιωπηλό, χαλαρωτικό και κρύο. Αν δεν φροντίσουμε να υπάρχει το ιδανικό περιβάλλον, δεν υπάρχει κανένας τρόπος να εξασφαλίσουμε έναν ξεκούραστο ύπνο.\r\n\r\n7. Να προσπαθήσουμε να αποφύγουμε το φαγητό πριν από τον ύπνο\r\n\r\nΕίναι σημαντικό να τρώμε το βραδινό μας φαγητό 2 ή 3 ώρες πριν πέσουμε για ύπνο, προκειμένου να αποφύγουμε τη δυσπεψία, που μπορεί να οδηγήσει σε αϋπνία.\r\n\r\n8. Να αποφύγουμε τα υπνωτικά χάπια\r\n\r\nΑν έχουμε αϋπνία, καλό είναι να δοκιμάσουμε μερικές φυσικές θεραπείες και να αποφύγουμε τη λήψη υπνωτικών χαπιών. Τα υπνωτικά μπορεί να προκαλέσουν συμπτώματα εθισμού. Τι σημαίνει αυτό; Ότι χωρίς να το καταλάβουμε, δεν θα μπορούμε πλέον να κοιμηθούμε χωρίς να πάρουμε υπνωτικά χάπια.

Αφήστε το σχόλιό σας

σχόλια

Related posts