Από τον Νταλάρα στην Gaga: Οι συναυλίες που «βούλιαξαν» το ΟΑΚΑ (pics)

Πόσα κοινά μπορεί να βρει κανείς στην μουσική καριέρα του Διονύση Σαββόπουλου και του Γιώργου Νταλάρα με την Shakira ή της Madonna με τους U2; Όσο κι αν προσπαθήσουμε να βρούμε κάποια, οι συνδυασμοί είναι ατυχείς και εκτός από την αγάπη τους για τη μουσική, ίσως τίποτα δεν συνδέει πραγματικά τον ένα καλλιτέχνη με τον άλλο. Ή μήπως υπάρχει κάτι;\r\n\r\nΜε μία πρόχειρη ματιά σε πραγματικά στοιχεία και αριθμούς, οι προαναφερθέντες καλλιτέχνες και πολλοί άλλοι, έχουν όντως μία “κληρονομιά” που τους ενώνει.\r\n\r\nΟι συναυλίες τους στην Αθήνα και συγκεκριμένα, στο ανοιχτό γήπεδο του ΟΑΚΑ, πέρασαν στην ιστορία ως οι πολυπληθέστερες των εποχών και ως εκείνες που έκοψαν τα περισσότερα εισιτήρια από την πρώτη κιόλας ημέρα προπώλησης.\r\n\r\nΩστόσο, σε τηλεφωνική επικοινωνία το WE – Weekend Edition – του NEWS 247 με τον πρόεδρο του ΟΑΚΑ, Πέτρο Γαλακτόπουλο, επιβεβαιώνεται και κάτι ακόμα.\r\n\r\n”Αυτές ήταν και οι συναυλίες που άφησαν το ΟΑΚΑ με τις περισσότερες καταστροφές, συνεργεία ολόκληρα από γεωπόνους ανέλαβαν την αποκατάσταση του χλοοτάπητα που ξηλώθηκε αρκετές φορές, ενώ δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις, που ακόμα και το δάπεδο υπέστη καθίζηση, από τις βαριές κατασκευές των ακριβών παραγωγών”.\r\n\r\nΜε αφορμή την έλευση της Lady Gaga στο ΟΑΚΑ τον Σεπτέμβριο και την μαζική υστερία των φανατικών της ποπ μουσικής, το WE επιχειρεί μία αναδρομή στα μεγαλύτερα συναυλιακά γεγονότα που διοργανώθηκαν στο ΟΑΚΑ, από ολοκλήρωσης της κατασκευής του (1982).\r\n\r\nΥπενθυμίζουμε ότι με τη σημερινή του μορφή το στάδιο χωράει 69.618 καθήμενους θεατές. Το ρεκόρ εισιτηρίων του σταδίου είναι 75.263, στις 3 Νοεμβρίου 1982, για τον αγώνα ποδοσφαίρου, ανάμεσα σε Ολυμπιακό και Αμβούργο και 75.637 θεατές για τη συναυλία της Μαντόνα το 2008, αριθμός επίσης ρεκόρ για τα ελληνικά μουσικά δρώμενα.\r\n\r\nΜουσική αναδρομή στις παλιές καλές εποχές\r\n\r\nΠρώτος χρόνος με Σαββόπουλο: Ο Διονύσης Σαββόπουλος γιόρτασε τηv 20η επέτειo της καριέρας τoυ με μια συvαυλία στo Ολυμπιακό Στάδιo της Αθήvας που έσπασε τα ταμεία και εγκαινίασε μία διαφορετική εποχή στα συναυλιακά δεδομένα της εποχής, συγκεντρώνοντας 80.000 σε εξέδρες και αρένα. Ο Ευγένιος Αρανίτσης θα γράψει χρόνια μετά, ότι ο Σαββόπουλος δεν έκανε ουσιαστικά συναυλία, αλλά προεκλογικό θρίαμβο! Αν αναλογιστούμε την μετέπειτα πορεία του καλλιτέχνη, ίσως και να μην είχε τότε άδικο.\r\n\r\n \r\n

\r\nΛαοθάλασσα για το αφιέρωμα στον Μάνο Λοΐζο: Στις 30/9 και 3/10 του 1983, ο Γιώργος Νταλάρας διοργανώνει δύο συναυλίες στο ΟΑΚΑ, συγκεντρώνοντας συνολικά πάνω 160.000 θεατές. Το ρεκόρ αυτό, δύσκολα “έσπασε” ξανά μετά. Στο σχήμα συμμετείχαν ο Γιάννης Πάριος, η Χαρούλα Αλεξίου και ο Λουκιανός Κηλαηδόνης, ενώ στην πρώτη συναυλία συμμετείχε και ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, μπροστά σε ένα κοινό που κυριολεκτικά παραληρούσε.\r\n\r\n \r\n

\r\n \r\n\r\nPink show χωρίς τον “ηγέτη”: Το ανοιχτό γήπεδο του ΟΑΚΑ τον Μάιο του 1989 υποδέχεται το θρυλικό συγκρότημα των Pink Floyd, χωρίς τον Roger Waters, στα πλαίσια της περιοδείας “Momentary Lapse of Reason”. Στις εξέδρες και την αρένα του γηπέδου “στριμώχνονται” πάνω από 60.000 κόσμου. Όσοι βρέθηκαν στο ΟΑΚΑ, παρακολούθησαν ένα ψυχεδελικό show, με δεκάδες λέιζερ να “ζωγραφίζουν” τους τοίχους και ένα γουρούνι να ίπταται πάνω από τα κεφάλια των θεατών.\r\n\r\n \r\n

\r\nΤο Milko μάζεψε 55.000 άτομα: Στο επίκεντρο των συζητήσεων για μήνες (1993) ήταν ο ερχομός των Guns and Roses στην Αθήνα. Στην τηλεόραση έπαιζε το διαφημιστικό σποτ του Milko, που ενώ υποτίθεται ότι διαφήμιζε τη συναυλία, έδειχνε σε πρώτο πλάνο το κουτί με το γάλα και λιγότερο σκηνές από videoclip της μπάντας. Δυστυχώς, η τιμή για πολλούς ήταν απαγορευτική, αφού έφτανε τις 7.000 δραχμές. Όπως αποδείχτηκε ωστόσο αργότερα, το ΟΑΚΑ μετατράπηκε σε “ξέφραγο αμπέλι”, αφού αρκετοί μπήκαν απλά από την “πίσω πόρτα”.\r\n\r\n \r\n

\r\nΟι Γερολύκοι στην Αθήνα, 30 χρόνια μετά:  Οι Rolling Stones επέστρεψαν στην Ελλάδα το 1998, ξεσπιτώνοντας τον Παναθηναϊκό από το ΟΑΚΑ. Οι “πράσινοι” τελικά, έπαιξαν το πρώτο τους παιχνίδι Champions League στη Ν. Φιλαδέλφεια και πάνω από 70.000 θεατές έφτασαν στην οδό Σπύρου Λούη για να χορέψουν στους ρυθμούς του Μick Jagger. Υπενθυμίζουμε ότι το 1967, μόλις 10.000 θεατές έφτασαν μέχρι το γήπεδο του Παναθηναϊκού για να ακούσουν τη συναυλία του συγκροτήματος. Ένα show μάλιστα που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, αφού ο Mick Jagger πέταξε γαρύφαλλα στο κοινό, κίνηση που θεωρήθηκε επαναστατική για την εποχή.\r\n\r\n \r\n

\r\n \r\n\r\nΤι Σακίρα, τι Γιώργος: Τόσο η Shakira (Ιούλιος 2006), όσο και ο George Michael (Ιούλιος 2007) κατάφεραν να συγκεντρώσουν κάτω από τη στέγη Καλατράβα 40.000 θεατές. Η ακριβή καλλιτεχνική παραγωγή της εκρηκτικής Λατίνας σταρ περιελάμβανε ηχητικά συστήματα έντασης 100.000 Watt και οπτικό σύστημα έντασης 500.000 Watt που έκαναν ακόμα και τον πιο απομακρυσμένο θεατή να νιώθει δίπλα στην σκηνή. Και μπορεί η παρουσία του George Michael να ήταν πιο λιτή, ωστόσο, ο ίδιος τότε είχε ζητήσει στο καμαρίνι του άσπρα κρίνα και ξεχωριστή γκαρνταρόμπα 100 τ.μ. Tο προσωπικό που απασχολήθηκε την ημέρα της συναυλίας του στην Αθήνα, έφτασε τα 892 άτομα!\r\n\r\n \r\n

\r\n \r\n

\r\nΏρα “τικ τικ τοκ” για την Αθήνα: Τρέλα και παράνοια. Στο άκουσμα της προσγείωσης της περιοδείας “Sticky and Sweet” στο ΟΑΚΑ και της άφιξης της Μαντόνα στην Αθήνα, χιλιάδες φανατικοί εξαφάνισαν κυριολεκτικά τα εισιτήρια, σχεδόν από τις πρώτες μέρες της κυκλοφορίας τους – δύο μέρες μετά πωλούνταν στο e-Bay προς 1.200 δολάρια το ένα. Η Madonna τραγούδησε ακριβώς 2 ώρες στην σκηνή, προκαλώντας ντελίριο. Το βράδυ της 27ης Σεπτεμβρίου 2008 είχε λίγο απ’ όλα: Πανάκριβα σκηνικά και φώτα, video wall, θρόνους, αυτοκίνητα, τραίνα, χορευτές, βιολιά, ακορντεόν, φιλί σε χορεύτρια, ράπερς και δύο τεράστια “Μ” που κάλυπταν τα ηχεία με πετρούλες Swarovski που έκαναν τους 75.637 θεατές να παραλύσουν στους ήχους του “Hung Up”.\r\n\r\n \r\n

\r\n \r\n\r\nΑκούραστοι ροκάδες εν Αθήναις: 28 Μαΐου 2009 και οι δείκτες του ρολογιού έδειχναν 21:30, όταν στη γιγαντοοθόνη εμφανίστηκε το Rock n Roll τρένο των AC/DC με τη μορφή animation να διασχίζει με ιλιγγιώδη ταχύτητα τις γραμμές, προκειμένου να προσγειωθεί σαν πραγματικό τρένο στη σκηνή του ΟΑΚΑ. Ακούραστοι – παρά τα χρονάκια τους – παρέδωσαν μαθήματα hard rock με τον αεικίνητο Angus Young να οργώνει την σκηνή και να οργιάζει με την κιθάρα του.Ο επίλογος γράφτηκε με ομοβροντίες από κανόνια και πυροτεχνήματα. Ιδανικό φινάλε για μια γιορτή όπου το hard rock βασίλεψε και σχεδόν 50.000 κόσμου το απόλαυσε με την καρδιά του.\r\n\r\n \r\n

\r\nΣυναυλία U2.. 360 μοιρών: Με το μήνυμα “Οι Έλληνες θα τα καταφέρουν” και άλλες πολιτικές αιχμές ο Bono καλωσόρισε τους 82.662 φίλους στο ΟΑΚΑ, εκείνο τον εκρηκτικό Σεπτέμβριο του 2010. Μία συναυλία ποτ πουρί από παλιές και νέες επιτυχίες του συγκροτήματος, μία σκηνή 360 μοιρών- ορατή από παντού, πολιτική, οικονομική κρίση, μπόλικη Ιστορία, ελληνικές λέξεις (όπως: Καληνύχτα”) και ιρλανδικό νανούρισμα, αφιερωμένο στην ηγέτιδα της Βιρμανίας, Αούγκ Σαν Σούου Κίι που βρίσκονταν σε κατ’ οίκον περιορισμό. Πόσο σοφότερος να φύγει κανείς από μία συναυλία;\r\n\r\n \r\n

\r\nΛαϊκό Προσκύνημα για τους Πυξ Λαξ: Εβδομήντα χιλιάδες άνθρωποι μαζεύτηκαν το βράδυ της Τετάρτης (13 Ιουλίου 2011) στο ΟΑΚΑ για να τραγουδήσουν μαζί με τους Πυξ Λαξ σε μια συναυλία που ήταν αφιερωμένη στον Μάνο Ξυδούς: Επτά χρόνια είχαν περάσει τότε από τη διάλυσή τους, αλλά παρ’ όλα αυτά η μπάντα απέδειξε ότι αρκεί να ξαναενωθεί μουσικά έστω για λίγο, προκειμένου να προκαλέσει ενθουσιασμό στο κοινό της και να χαρίσει μοναδικές στιγμές νοσταλγίας, μέσα από τραγούδια της πολυετούς της πορείας στο χώρο της ελληνικής ροκ.\r\n\r\n \r\n

\r\n \r\n\r\nΤο ΟΑΚΑ κυριολεκτικά στην πρίζα: Ξεπέρασαν τους 60.000 οι θαυμαστές των Bon Jovi που συγκεντρώθηκαν τον Ιούλιο του 2011 για να απολαύσουν ζωντανά στη σκηνή το θρυλικό συγκρότημα που ήρθε τότε, για πρώτη φορά στην Ελλάδα. O John Bon Jovi αποχαιρετώντας το κοινό, δεν ξέχασε να εμψυχώσει – όπως και ο Bono – τους Έλληνες της κρίσης και της ανέχειας.”Παρά τις δυσκολίες της εποχής, σημαντικό είναι να πιστεύουμε στους νέους ανθρώπους. Αυτοί αποτελούν το μέλλον της χώρας”, είχε πει επί σκηνής (κάτι σαν τα λόγια του Σαμαρά δηλαδή).\r\n\r\n \r\n

\r\nΈγινε της Καλιφόρνιας: 60.000 θεατές σε ένα μεσαίας χωρητικότητας γήπεδο, δεν τους λες και λίγους. Όταν οι Red Hot Chili Peppers ξεκίνησαν την συναυλία τους στο ΟΑΚΑ (4/9/2012), έξω… έπεφτε ακόμα ξύλο για το ποιος θα μπει στο πάρα ‘5. Ακόμα όμως κι αν κατηγορήθηκε η εταιρία παραγωγής και η διοίκηση του γηπέδου για την είσοδο θεατών με τσαλακωμένα διαφημιστικά φυλλάδια αντί εισιτηρίων, λίγους αποδείχτηκε ότι επηρέασε τελικά αυτό. Λαθραίοι και μη κινήθηκαν στους ήχους της φωνής του Anthony και των μαγικών δαχτύλων του Flea, βάζοντας κυριολεκτικά φωτιά στο γήπεδο.\r\n\r\n \r\n

Περισσότεροι από πενήντα χιλιάδες άνθρωποι αποφάσισαν να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια και να προσφέρουν για τη στήριξη του έργου του Φιλανθρωπικού Οργανισμού «Αποστολή», της Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Η συναυλία «Μια χώρα, μια φωνή» στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, αφού ο Μιχάλης των Stavento, η Μελίνα Ασλανίδου, η Δέσποινα Βανδή και ο Αντώνης Ρέμος έδωσαν τους καλύτερούς τους εαυτούς επί σκηνής και κατάφεραν να δημιουργήσουν κάτι φανταστικό που θα συζητιέται για πολύ καιρό.\r\n\r\nhttp://newpost.gr/storage/photos/master/201407/s12.jpg\r\n\r\n

Αφήστε το σχόλιό σας

σχόλια

Related posts