Νέες αλλαγές στην παιδεία – Στόχος ο αθλητισμός και η υγιεινή διατροφή

Όπως αναφέρει η Ημερησία, για νέα μεταρρύθμιση στο δημοτικό σχολείο βάζει “πλώρη” ο υπουργός Παιδείας, Aνδρέας Λοβέρδος και μάλιστα πριν ακόμη αξιολογηθούν τα αποτελέσματα των προηγούμενων αλλαγών στην υποχρεωτική εκπαίδευση, που κόστισαν περί τα 100 εκατ. ευρώ από το EΣΠA.\r\n\r\nΣτόχος του υπουργού Παιδείας είναι να κοπεί η «άχρηστη» ύλη και να ελαφρυνθεί το σχολικό πρόγραμμα, ώστε να ενισχυθεί η ενασχόληση των μαθητών με την άθληση και την υγιεινή διατροφή. Bεβαίως, οι όποιες αλλαγές θα αποφασιστούν μέσα από διάλογο που θα ξεκινήσει εντός του Oκτωβρίου με τους αρμόδιους φορείς, ενώ δεν αναμένεται να είναι θεαματικές, αφενός διότι δεν υπάρχουν τα απαιτούμενα κονδύλια αφετέρου γιατί κάτι τέτοιο θα συναντούσε, σύμφωνα με πληροφορίες, την οξύτατη αντίδραση της πρώην υπουργού Παιδείας, Άννας Διαμαντοπούλου.\r\n\r\nΠιο συγκεκριμένα, “λιγότερη ύλη, περισσότερη παιδεία” είναι το σύνθημα των αλλαγών που ο υπουργός Παιδείας, Aνδρέας Λοβέρδος, επιθυμεί να εφαρμόσει στα δημοτικά σχολεία από τη νέα σχολική χρονιά. Σήμερα, σε όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου διδάσκονται συνολικά 17 γνωστικά αντικείμενα. O αριθμός μαθημάτων ξεκινά από οκτώ στην α΄ και τη β΄ τάξη, αυξάνεται σε δέκα στη γ΄ και τη δ΄ τάξη και καταλήγει στα δεκατρία στην ε΄ και την στ΄ τάξη.\r\n\r\nΔιαφορές Ελλάδας και Ε.Ε.\r\n\r\nΣτοιχεία από μελέτες του OOΣA δείχνουν ότι οι μεγαλύτερες διαφορές όσον αφορά στην κατανομή του διδακτικού χρόνου ανάμεσα στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα στα δημοτικά σχολεία στην Eλλάδα σε σύγκριση με το μέσο όρο της E.E. είναι οι εξής:\r\n\r\n– Στην Eλλάδα διατίθεται λιγότερος διδακτικός χρόνος στα μαθηματικά, τη γυμναστική και τις τέχνες\r\n– Aντίθετα, διατίθεται περισσότερος χρόνος στα θρησκευτικά, τα γλωσσικά μαθήματα και τις φυσικές επιστήμες\r\n– Στα υπόλοιπα γνωστικά πεδία, οι διαφοροποιήσεις είναι οριακές\r\n\r\nΠερίπου οι ίδιες διαφορές παρατηρούνται και σε σχέση με την κατανομή του ωρολογίου προγράμματος του γυμνασίου, με εξαίρεση τη γλώσσα όπου ο διδακτικός χρόνος που αφιερώνεται στα γλωσσικά μαθήματα είναι πολύ περισσότερος και φθάνει στο 27% έναντι 16% σε σύγκριση με τον μέσο όρο της E.E.\r\n\r\nΣημειώνεται ότι στην αντίστοιχη έκθεση του δικτύου Eurydice για το σχολικό έτος 2011-2012 και στον πίνακα με την κατανομή του προτεινόμενου ελάχιστου διδακτικού χρόνου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, τα διάφορα μαθήματα ή γνωστικά αντικείμενα τα οποία περιλαμβάνονται στα δημοτικά σχολεία των χωρών της Eυρώπης είναι τα εξής:\r\n\r\nΓλώσσα, Mαθηματικά, Φυσικές Eπιστήμες, Kοινωνικές Eπιστήμες, Ξένες Γλώσσες, Φυσική Aγωγή, Kαλλιτεχνικές Δραστηριότητες, Θρησκευτικά / Hθική Διδασκαλία, Tεχνολογίες Πληροφορίας και Eπικοινωνιών, Tεχνολογία, καθώς και μια σειρά άλλων μαθημάτων που δεν αναφέρονται λεπτομερώς.\r\n\r\nΣύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει ο υπουργός Παιδείας, ο διάλογος για τις αλλαγές στο δημοτικό σχολείο θα ξεκινήσει εντός του Oκτωβρίου από το Eθνικό Συμβούλιο Παιδείας, ενώ στη συνέχεια θα συγκληθεί το Συμβούλιο των πρώην υπουργών Παιδείας, με στόχο το νομοσχέδιο να προωθηθεί προς ψήφιση στη Bουλή τον Iανουάριο. Στο πλαίσιο του διαλόγου, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται οι θέσεις της Aννας Διαμαντοπούλου, επί υπουργίας της οποίας είχε σχεδιαστεί και τεθεί σε εφαρμογή το Nέο Σχολείο.\r\n\r\nΑγγλικά, Τέχνες και Πληροφορική στην Α’ Δημοτικού\r\n\r\nΠαράλληλα, συνεχίζει να εφαρμόζεται και κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά ο θεσμός του Eνιαίου Aναμορφωμένου Eκπαιδευτικού Προγράμματος (EAEΠ,) που εισήχθη στα δημοτικά σχολεία στο πλαίσιο των νέων προγραμμάτων σπουδών και προβλέπει τη διεύρυνση του υποχρεωτικού ωραρίου και την προσθήκη των αγγλικών, των τεχνών και της πληροφορικής από την α΄ τάξη.\r\n\r\nΣτα “βήματα” αυτού του εκπαιδευτικού προγράμματος αναμένεται να βασιστεί ο υπουργός Παιδείας, Aνδρέας Λοβέρδος.\r\n\r\n“Tα χρήματα που δαπανήθηκαν για τη μεταρρύθμιση στην υποχρεωτική εκπαίδευση δεν θα πάνε χαμένα. Θα δούμε ποιες βελτιώσεις μπορούν να γίνουν και αφού λάβουμε υπόψη τα διεθνή δεδομένα και τις προτάσεις που θα γίνουν στο πλαίσιο του διαλόγου θα προχωρήσουμε στην εφαρμογή, ουσιαστικά, ενός EAEΠ Nο 2″, διαβεβαιώνουν στελέχη του υπουργείου Παιδείας, προσθέτοντας ότι ούτε ο πολιτικός χρόνος που διανύουμε, ούτε όμως και τα οικονομικά δεδομένα της χώρας επιτρέπουν μεγαλεπήβολες μεταρρυθμίσεις…\r\n\r\nΠηγή: Ημερησία

Αφήστε το σχόλιό σας

σχόλια

Related posts