Τι σημαίνει η συγχώνευση Ολυμπιακής και Aegean – Ποιό είναι το τίμημα για την εξαγορά

Η Κομισιόν έδωσε σήμερα το πράσινο φως για την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean, βάσει του κανονισμού της ΕΕ για τις συγκεντρώσεις μεταξύ επιχειρήσεων.\r\n\r\nΣτην ανακοίνωσή της, η Επιτροπή τονίζει ότι μετά από διεξοδική έρευνα προέκυψε ότι αν η Olympic Air δεν εξαγοραζόταν από την Aegean, θα αναγκαζόταν στο άμεσο μέλλον να παύσει να λειτουργεί λόγω οικονομικών δυσχερειών.\r\n\r\nΜόλις η Olympic σταματούσε την επιχειρηματική της δραστηριότητα, η Aegean θα καθίστατο η μοναδική εταιρεία πτήσεων εσωτερικού και θα αποκτούσε τα μερίδια αγοράς της Olympic. «Ως εκ τούτου, ανεξαρτήτως της συγκέντρωσης, η Olympic σύντομα θα έπαυε να υπάρχει ως ανταγωνίστρια της Aegean. Κατά συνέπεια, η συγκέντρωση επιχειρήσεων δεν στρεβλώνει τον ανταγωνισμό, ο οποίος ούτως ή άλλως δεν θα υπήρχε» αναφέρει η Επιτροπή.\r\n\r\nAegean: Όλα θα έχουν ολοκληρωθεί στις 18 Οκτωβρίου\r\n\r\n«Η έγκριση της EE για την εξαγορά της Olympic Air δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ένα βιώσιμο, δυναμικό ελληνικό αερομεταφορέα, ανταγωνιστικό στην ευρύτερη περιοχή, ικανό να δημιουργήσει μια σταθερή αναπτυξιακή δυναμική και με το απαραίτητο μέγεθος για να συμβάλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη του τουρισμού και της ελληνικής οικονομίας», επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Αegean.\r\n\r\nΣύμφωνα με την εταιρεία, η εξαγορά των μετοχών της Olympic Air και η ανάληψη της ευθύνης διοίκησης από την Aegean αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τις 18 Οκτωβρίου 2013. Το συνολικό τίμημα της συναλλαγής ανέρχεται σε 72 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 20 εκατ. έχουν ήδη καταβληθεί. Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς, η Olympic Air θα καταστεί θυγατρική της εισηγμένης Aegean και θα ξεκινήσει άμεσα η ενοποίηση των διοικητικών υπηρεσιών.\r\nΟι δύο αεροπορικές εταιρείες θα διατηρήσουν η καθεμιά το όνομα και το σήμα της καθώς και διακριτό πτητικό έργο και στόλο.\r\n\r\nΤι λένε οι εργαζόμενοι της Olympic\r\n\r\nΚαμμία συγχώνευση δεν γίνεται χωρίς να έχει στόχο την μείωση του κόστους λένε στο Newsit εργαζόμενοι στην Olympic Air. Όπως τονίζουν, θεωρούν δεδομένο ότι η συγχώνευση θα αγγίξει και τους εργαζόμενους.\r\n\r\nΕπισημαίνουν μάλιστα, ότι πλέον θα υπάρχει μονοπώλιο και αυτό δεν θα έχει επιπτώσεις μόνο στην τιμολογιακή πολιτική των εισιτηρίων αλλά και στην έγκριση των γραμμών.\r\n\r\nΑλμούνια: Αν δεν δίναμε το πράσινο φως, η Ολυμπιακή θα έκλεινε\r\n\r\nΗ Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα συνεχίσει να παρακολουθεί την κατάσταση στην ελληνική αγορά αερομεταφορών και ειδικά το ενδεχόμενο να υπάρξει κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης από την Aegean Airlines.\r\n\r\nΑυτό δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και επίτροπος Ανταγωνισμού Χοακίν Αλμούνια, παρουσιάζοντας την απόφαση σχετικά με την έγκριση της εξαγοράς της Olympic Air από την Aegean Airlines.\r\nΌπως τόνισε ο Χ. Αλμούνια, η προσοχή της Επιτροπής θα επικεντρωθεί κυρίως στα πέντε δρομολόγια (Αθήνα– Χανιά, Αθήνα– Μυτιλήνη, Αθήνα– Σαντορίνη, Αθήνα– Κέρκυρα, Αθήνα– Κως) με συνολική κίνηση 1 εκατ. επιβάτες που εξυπηρετούνταν μόνο από την Aegean και την Olympic.\r\n\r\nΣύμφωνα με τον κοινοτικό επίτροπο, στην παρούσα φάση δεν είναι πιθανή η είσοδος άλλων αεροπορικών εταιρειών στην ελληνική αγορά, ωστόσο εξέφρασε την εκτίμηση πως όταν η ελληνική οικονομία ανακάμψει, αεροπορικές εταιρείες θα εισέλθουν στην ελληνική αγορά. Τόνισε μάλιστα ότι δεν υπάρχουν εμπόδια για την είσοδό τους, καθώς είναι διαθέσιμες αρκετές χρονοθυρίδες (slots).\r\n\r\nO X. Αλμούνια ανέφερε ακόμη ότι τον περασμένο Ιούλιο οι υπηρεσίες της Επιτροπής είχαν ζητήσει από την εταιρεία Marfin να ενημερώσει αν θα συνεχίσει τη χρηματοδότηση προς την Olympic. Τον Αύγουστο, η Marfin απάντησε εγγράφως στην Επιτροπή ότι δεν είχε την πρόθεση να συνεχίσει τη στήριξη που παρείχε στην Οlympic, σημείωσε ο κοινοτικός επίτροπος.

Αφήστε το σχόλιό σας

σχόλια

Related posts