Τι πρέπει να γνωρίζετε για τις εισπρακτικές εταιρείες

Εφιάλτης έχουν γίνει οι εισπρακτικές εταιρείες στους δανειολήπτες λόγω των πρακτικών ψυχολογικής πίεσης που ασκούν καθημερινώς. Μάλιστα δεν είναι λίγες οι φορές που οι υπάλληλοι των εισπρακτικών εμφανίζονται ως εντεταλμένοι των τραπεζών και απειλούν τους δανειολήπτες ακόμη και με κατάσχεση των περιουσιακών τους στοιχείων, σύμφωνα με καταγγελίες που έγιναν στην Γ.Γ. Καταναλωτή και στον Τραπεζικό Διαμεσολαβητή.\r\n\r\nΥπάρχουν δανειολήπτες που μπορεί να δεχτούν και τρία τηλεφωνήματα μέσα στην ίδια ημέρα από διαφορετικές εταιρείες, οι οποίες όμως συνεργάζονται με την ίδια τράπεζα, ενώ οι κλήσεις δεν σταματούν μέχρι ο δανειολήπτης να απαντήσει στο τηλέφωνο, γεγονός που σημαίνει πως κάποιος μπορεί να δεχτεί δεκάδες κλήσεις μέσα σε μία ημέρα.\r\n\r\nΟι Καλύτερες Προσφορές και Κουπόνια Απευθείας στο Email σου!\r\nΗ ψυχολογική πίεση που ασκούν είναι τέτοια που σύμφωνα με καταγγελίες δανειοληπτών γλίτωσαν παρά τρίχα το εγκεφαλικό, ενώ παρανόμως βρίσκουν τηλέφωνα συγγενικών προσώπων και τηλεφωνούν ακόμη και σε αυτούς.\r\n\r\nΜόνο με έγγραφη συγκατάθεση του δανειολήπτη στην τράπεζα επιτρέπεται η κάθε εισπρακτική να τηλεφωνεί.\r\n\r\nΈτσι λοιπόν, οι δανειολήπτες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι είναι παράνομη όποια ενόχληση δεχτούν από εισπρακτική εταιρεία αν προηγουμένως δεν ενημερωθούν από την τράπεζα που τους έχει δανειοδοτήσει ότι πράγματι συνεργάζεται με την α ή β εισπρακτική, και απαιτείται η έγγραφη συγκατάθεσή τους για να ενημερώνονται από την εταιρεία αυτή.\r\n\r\nΕξάλλου, από τα μέσα του 2012 η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή έχει θεσπίσει το πλαίσιο εντός του οποίου πρέπει να λειτουργούν οι εισπρακτικές εταιρείες ή εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών όπως μετονομάστηκαν.\r\n\r\nΣυγκεκριμένα οι εταιρείες αυτές:\r\n\r\nΟφείλουν να καταγράφουν και να τηρούν για ένα χρόνο το περιεχόμενο της επικοινωνίας προκειμένου να ελέγχεται η παραβίαση του νόμου σε περίπτωση καταγγελίας. Ο οφειλέτης ενημερώνεται υποχρεωτικά για την καταγραφή και τον σκοπό της. Το περιεχόμενο της καταγραφής δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε βάρος του οφειλέτη.\r\nΟφείλουν να χορηγούν χωρίς επιβάρυνση στον οφειλέτη ή, ύστερα από καταγγελία του οφειλέτη στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, εντός 10 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης κατάσταση με τα συναφή δεδομένα κίνησης των τηλεφωνικών συνδέσεων, καθώς και τα αναγνωριστικά στοιχεία του κατόχου της τηλεφωνικής παροχής από την οποία πραγματοποιήθηκε η επικοινωνία με τον οφειλέτη, προκειμένου να ελεγχθεί καταγγελία για παραβίαση του νόμου.\r\n\r\nΟι εταιρείες ενημέρωσης είναι υποχρεωμένες να τηρούν ηλεκτρονικό αρχείο τηλεφωνικών επικοινωνιών ενημέρωσης στις οποίες προβαίνουν προς τον οφειλέτη και να χορηγούν τα στοιχεία αυτά, εφόσον ζητηθούν, στον οφειλέτη ή στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.\r\n\r\nΜόνο ενημέρωση και μόνο σπίτι\r\n\r\nΟι εισπρακτικές εταιρείες θα πρέπει να καλούν μόνο στην οικία του δανειολήπτη τις εργάσιμες μέρες από τις 9 το πρωί μέχρι τις 8 το απόγευμα. Τηλεφωνήματα στον χώρο εργασίας του οφειλέτη απαγορεύονται, εκτός και αν ο αριθμός τηλεφώνου της εργασίας είναι ο μοναδικός αριθμός επικοινωνίας που έχει δώσει ο οφειλέτης.\r\n\r\nΣύμφωνα με τον νόμο 3758/2009 που τις διέπει, οι εταιρείες αυτές έχουν αποκλειστικό σκοπό την εξώδικη ενημέρωση των οφειλετών για την ύπαρξη ληξιπρόθεσμων οφειλών τους. Πέραν τούτου ουδέν, ούτε απειλές για κατασχέσεις, ούτε νουθεσίες του τύπου «όταν παίρνατε το δάνειο δεν ξέρατε ότι έπρεπε να το πληρώσετε;»\r\n\r\nΑνάλογες παραβατικές συμπεριφορές οι πολίτες μπορούν να τις καταγγέλλουν στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και στην τηλεφωνική γραμμή 1520.

Αφήστε το σχόλιό σας

σχόλια

Related posts