Σχέδια για mini-malls στις γειτονιές

Τα δικά τους malls, μικρά αλλά ανοικτά, όπου βλέπεις τον ουρανό όταν κάνεις ψώνια και συναντάς και καταστήματα με λιγότερο γνωστές φίρμες, θέλουν να ετοιμάσουν οι έμποροι των γειτονιών.\r\n\r\nΔεν απαιτείται τεράστιο κόστος για τη δημιουργία τους. Πεζοδρομήσεις, ειδικές σημάνσεις και οριοθετήσεις, χώροι στάθμευσης, χώροι φύλαξης και ψυχαγωγίας παιδιών, φυτεύσεις δέντρων και άλλων φυτών, συντονισμένες προωθητικές ενέργειες (π.χ. κάρτες πιστότητας) είναι ορισμένες από τις εργασίες και πρωτοβουλίες που μπορούν να αναληφθούν ώστε τουλάχιστον 50 καταστήματα σε έναν χώρο 1 τετραγωνικού χιλιομέτρου (1.000 στρεμμάτων) να μοιάζουν με ένα mall.\r\n\r\nΟι μικροί έμποροι αρωγό τους σε αυτήν την προσπάθειά τους βρίσκουν τη γενική γραμματεία Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης. Στο τέλος του μήνα θα προκηρύξει κοινοτικό πρόγραμμα ύψους 1,2 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση δαπανών που απαιτούνται προκειμένου να κατασκευαστούν τα «ανοικτά εμπορικά κέντρα – open malls».\r\n\r\nΗ δράση, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Εμπορίου Στέφανο Κομνηνό, είναι πιλοτική και αφορά τους εμπορικούς συλλόγους της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, του Πειραιά, της Πάτρας και της Λάρισας.\r\n\r\nΟλοκληρωμένη πρόταση, που συνοδεύεται με μελέτη και εκτιμήσεις για τα οφέλη που θα έχει από τη δημιουργία ανοικτού εμπορικού κέντρου, έχoυν αποστείλει στον κ. Κομνηνό ο Εμπορικός Σύλλογος Αλεξανδρούπολης και το Επιμελητήριο Εβρου.\r\n\r\nΣύμφωνα με τους επικεφαλής των δύο φορέων, η ακριτική πόλη αναμένεται σε μία τριετία να αυξήσει τον τζίρο των καταστημάτων της μόνο από τους τουρίστες κατά 15,1 εκατ. ευρώ. Γενικά, εκτιμάται ότι τα νέα εμπορικά θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν τις δυσμενείς συνθήκες της κρίσης, ενώ και οι καταναλωτές θα ωφεληθούν από τις οργανωμένες ενέργειες μάρκετινγκ, όπως η ενιαία κάρτα αγορών με μπόνους και εκπτώσεις.\r\n\r\n50 επιχειρήσεις θα γίνουν μια… βιτρίνα\r\n\r\nΟι προϋποθέσεις για την ένταξη στο επενδυτικό πρόγραμμα\r\n\r\nΤα open malls, είναι η απάντηση στους μεγάλους του εμπορίου και οι εμπορικοί σύλλογοι θέλουν χρηματοδότηση προκειμένου να στήσουν τα δικά τους ανοικτά εμπορικά κέντρα.\r\nΣύμφωνα, λοιπόν, με τον οδηγό που έχει ετοιμάσει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου προϋπόθεση για την ένταξη του επενδυτικού σχεδίου αποτελεί το ποσοστό των συμβεβλημένων επιχειρήσεων και η χιλιομετρική απόσταση της οριοθετημένης περιοχής, η οποία θα οριστεί ως «Ανοικτού Κέντρου Εμπορίου». Συγκεκριμένα:\r\n\r\nΟι επιχειρήσεις οι οποίες θα συμβληθούν με τους εμπορικούς και επαγγελματικούς συλλόγους δεν μπορεί να είναι λιγότερες από 50.\r\n\r\nΟ οριοθετημένος χώρος του «Ανοικτού Εμπορικού Κέντρου» θα πρέπει να έχει συγκεκριμένες διαστάσεις. Ενδεικτικά (και όχι περιοριστικά) η συνολική επιφάνεια δεν πρέπει να υπερβαίνει το 1Km2.\r\n\r\nΟι δομές που μπορούν να αναπτυχθούν σε μία περιοχή στο πλαίσιο μιας ενιαίας πολιτικής ανάδειξης του εμπορικού κέντρου και εξυπηρέτησης των καταναλωτών είναι:\r\n\r\n-Ενέργειες χωροθέτησης και χαρτογράφησης των εμπορικών κέντρων σε συνδυασμό με τη δημιουργία σχετικών υποδομών.\r\n\r\n-Οργανωμένες ενέργειες μάρκετινγκ π.χ. ενιαία κάρτα αγορών καταναλωτή (loyalty schemes) με πόντους αγορών ή και εκπτώσεις (στην οποία θα συμμετέχουν εμπορικά καταστήματα, καφετέριες, επιχειρήσεις στάθμευσης, παιδότοποι κ.λπ.).\r\n\r\n-Οργανωμένη και συστηματική προβολή των επιχειρήσεων της περιοχής που συμμετέχουν στη δράση.\r\n\r\n-Δραστηριότητες που συνδυάζουν το αγοραστικό όφελος με την ψυχαγωγία, με πολιτιστικό, κοινωνικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα (π.χ. street events, social events).\r\n\r\nΗ υλοποίηση και συντονισμός των ενεργειών θα γίνεται από τους οικείους εμπορικούς και επαγγελματικούς συλλόγους με την ενεργή συμμετοχή των επιχειρήσεων.\r\n\r\nΤα παραπάνω, σύμφωνα με το Έθνος, αναμένεται να συντελέσουν σημαντικά στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και την ποιοτική εξυπηρέτηση αυτών, στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας αλλά και της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων που συμμετέχουν, στην τόνωση της αγοράς στα εμπορικά κέντρα των πόλεων, με τελικούς ωφελούμενους τόσο τις επιχειρήσεις για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης όσο και τους καταναλωτές.\r\n\r\nΠοιες δαπάνες χρηματοδοτούνται\r\n\r\nΜελέτες\r\n\r\n-Υποστηρικτικές μελέτες (μελέτες χαρτογράφησης, οριοθέτησης κλπ.).\r\n-Προκαταρκτικές έρευνες αγοράς.\r\n\r\nΥποδομές\r\n\r\n-Δαπάνες οριοθέτησης και σήμανσης\r\n-Δαπάνες ανάδειξης (φωτισμού, καλλωπισμού κ.λπ.).\r\n\r\nΗλεκτρονικός εξοπλισμός\r\n\r\n-Συστήματα Point of Sales με σύνδεσή τους στην πλατφόρμα δικτύωσης για την ενιαία χρήση της κάρτας πιστότητας (loyalty card) του καταναλωτή.\r\n-Σύστημα ηλεκτρονικού υπολογιστή.\r\n-Επαγγελματικό εκτυπωτή για την εκτύπωση φυλλαδίων, διαφημιστικών εντύπων, φωτοτυπικό μηχάνημα κλπ.\r\n-Οθόνη προβολής και ηχητικές εγκαταστάσεις.\r\n-Δημιουργία διαδραστικών σταθμών πληροφόρησης, με ειδική οθόνη αφής συνδεμένο με το Internet.\r\n-Υποδομή ασύρματης πρόσβασης στο Διαδίκτυο (wi-fi hotspots).\r\n\r\nSoftware\r\n\r\n-Ανάπτυξη ηλεκτρονικής πλατφόρμας δικτύωσης των επιχειρήσεων (π.χ. ηλεκτρονική εφαρμογή για τη διαχείριση των ενιαίων καρτών καταναλωτή) αλλά και του συνόλου των Εμπορικών Συλλόγων που θα συμμετέχουν στη δράση.\r\n\r\nΠροωθητικές ενέργειες\r\n\r\n-Ενημέρωση επιχειρήσεων σε θέματα που αφορούν τον θεσμό «Ανοικτό Κεντρο Εμπορίου».\r\nΔημοσιότητα, προβολή του θεσμού, λογότυπο, εκτύπωση ενημερωτικών φυλλαδίων κ.λπ.\r\n\r\nΛειτουργικές δαπάνες\r\n\r\n-Δαπάνες προσωπικού ενός έτους.\r\n-Αναλώσιμα γραφείου.\r\n-Δαπάνες γραμμών dsl.\r\n\r\nΑλεξανδρούπολη\r\n\r\nΤα στοιχεία για αύξηση τουρισμού και τζίρου\r\n\r\nΕντυπωσιακή αύξηση των Τούρκων και Ρώσων επισκεπτών στην Αλεξανδρούπολη δείχνουν τα στοιχεία που γνωστοποιούν οι εκπρόσωποι του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης και του Επιμελητηρίου του Εβρου στον γενικό γραμματέα Εμπορίου.\r\n\r\nΜε αυτά τα δεδομένα επιδιώκουν να αιτιολογήσουν την ανάγκη δημιουργίας ανοιχτού εμπορικού κέντρου.\r\n\r\n, οι αφίξεις Τούρκων επισκεπτών καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου αποτελεί πλέον δεδομένο, γεγονός που έχει αποφέρει πληρότητα των ξενοδοχειακών μονάδων της περιοχής σε ποσοστό 100% κάθε Σαββατοκύριακο, με έξαρση του φαινομένου τις παραμονές Πρωτοχρονιάς, τον Αύγουστο και το 1ο δεκαήμερο του Οκτωβρίου. Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των προξενείων μας, οι εκδόσεις βίζας από Κωνσταντινούπολη και Αδριανούπολη για το έτος 2013 ανήλθαν στον αριθμό των 75.000. Από αυτές ένα ποσοστό 70% θα επισκεφθεί την Αλεξανδρούπολη, είτε ως τελικό προορισμό είτε ως ενδιάμεση στάση.\r\n\r\nΑύξηση 969% \r\n\r\nΗ αύξηση των αφίξεων στο Αεροδρόμιο Δημόκριτος είναι 969% (6.300 αφίξεις εξωτερικού έως τον Νοέμβριο του 2013 από 650 το 2012), όπου αναμένεται και περαιτέρω αύξηση μετά την εξαγγελία δημιουργίας μόνιμου δρομολογίου σύνδεσης με την Κωνσταντινούπολη, κατόπιν ενεργειών της Casino Θράκης.\r\n\r\nΤα απευθείας μόνιμα δρομολόγια από Αγία Πετρούπολη και Μόσχα, τα οποία πρόσθεσαν περίπου 12.000 Ρώσους επισκέπτες. Σημειωτέον ότι, πέραν των αδελφοποιήσεων του Δήμου Αλεξανδρούπολης με αντίστοιχους δήμους της Ρωσίας, επιδιώκεται η λειτουργία ρωσικής τράπεζας στην πόλη εντός του τρέχοντος έτους, ενώ προγραμματίζεται και η λειτουργία ρώσικου προξενείου. Παράλληλα, κάθε χρόνο επισκέπτονται την Αλεξανδρούπολη περίπου 1.000 Γαλλο-Εβραίοι τουρίστες με πτήσεις τσάρτερ από και προς το Παρίσι.\r\n\r\nΗ μέση συνεισφορά των τουριστών στον ετήσιο τζίρο των εμπορικών επιχειρήσεων της πόλης ανέρχεται στο 5,49%.\r\n\r\nΠηγή: Πρώτο Θέμα

Αφήστε το σχόλιό σας

σχόλια

Related posts