«Μπούμερανγκ» το εισπρακτικό μέτρο στα αυτοκίνητα

Στον «αέρα» κινδυνεύει να τιναχθεί το νομοσχέδιο που αφορά στα πρόστιμα για περίπου 1,5 εκατ. ανασφάλιστα οχήματα, από τη στιγμή που, όπως επισημαίνουν νομικοί κύκλοι, δεν υπάρχει βεβαιωμένη παράβαση στον κάτοχο ενός ΙΧ που έχει προκαταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας για ολόκληρη τη χρονιά χωρίς να το έχει κυκλοφορήσει!Το φαινόμενο της προσωρινής κατάθεσης πινακίδων κυκλοφορίας αποτελεί ένα «ελληνικό» φαινόμενο, καθώς πουθενά αλλού στην ΕΕ δεν υπάρχει η συγκεκριμένη ρύθμιση, μιας και στα άλλα κράτη-μέλη οι ιδιοκτήτες δεν έχουν να αντιμετωπίσουν υπέρογκα τέλη και τεκμήρια, ούτε συνεχείς αλλαγές φόρων στην αγορά, κτήση και χρήση των αυτοκινήτων. Επειδή ζούμε στην Ελλάδα όπου όλα γίνονται, το νομοσχέδιο για τα ανασφάλιστα ΙΧ παρουσιάζει τρομερές ελλείψεις.Όπως τονίζουν νομικοί, «δεν μπορεί ένας ιδιοκτήτης ΙΧ που έχει προκαταβάλει τα τέλη στο τέλος του 2012 και το διατηρεί ασφαλισμένο για το πρώτο τρίμηνο και εν τω μεταξύ να απολυθεί ή να σταματήσει να τον πληρώνει ο εργοδότης του και να σπεύσει να καταβάλει το κόστος των ασφαλίστρων για να μην του επιβληθεί πρόστιμο σε ένα ΙΧ που, ούτως ή άλλως, είναι ακινητοποιημένο».\r\n\r\nΠροσθέτουν, επίσης, ότι «το μέτρο έχει καθαρά φοροεισπρακτικό χαρακτήρα και αν κάποιος ιδιοκτήτης κινηθεί νομικά εναντίον του κράτους, είναι πολύ πιθανό να δικαιωθεί. Οι λόγοι είναι πολλοί, αλλά μπορούμε να εστιάσουμε στους βασικότερους που περιλαμβάνουν την ακινητοποίηση του ΙΧ λόγω έκτακτων οικονομικών συνθηκών (ανεργία, μη καταβολή μισθών), την ακινητοποίηση λόγω μηχανικής βλάβης, την κίνηση κάποιου οχήματος λόγω απουσίας του ιδιοκτήτη στο εξωτερικό (επιχειρηματίες, ναυτικοί) ή σε κάποιο άλλο μέρος της χώρας, λόγω συνταξιοδότησης και χιλιάδες άλλους λόγους που μπορεί να σκεφθεί κανείς…».\r\n\r\nΑπό τη στιγμή που όλα τα παραπάνω δεν συνθέτουν κάποιο αδίκημα, ο ιδιοκτήτης που θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη είναι πολύ πιθανό να δικαιωθεί. Αν πάλι κάνει κάποιος τον «συνήγορο του διαβόλου» και απαιτήσει την κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας με την αιτιολογία της προσωρινής ακινησίας, τότε οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μπορούν, σύμφωνα με νομικούς κύκλους, να απαιτήσουν να εισπράξουν πίσω ένα μέρος των χρημάτων που έχουν προκαταβάλει για τα τέλη της χρονιάς που κατατίθενται οι πινακίδες.\r\n\r\nΑν κάποιος ιδιοκτήτης έχει καταβάλει τα τέλη για το 2013 στο τέλος του Δεκεμβρίου 2012 και για κάποιον από τους παραπάνω λόγους καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τον Φεβρουάριο, τότε πρέπει το κράτος να του επιστρέψει αναλογικά τα υπόλοιπα χρήματα. Αν, δηλαδή, έχει καταβάλει 500 ευρώ για τέλη το 2013 και κίνησε το όχημά του μόνο για δύο μήνες, το κράτος πρέπει να του επιστρέψει τα 10/12 των 500 ευρώ, ήτοι 416,6 ευρώ!\r\n\r\nΑν, τελικά, ψηφιστεί το νομοσχέδιο, το μόνο που θα κάνει η κυβέρνηση είναι να ανοίξει τον ασκό του Αιόλου με απίστευτα δυσμενείς συνέπειες για τα δημοσιονομικά έσοδα. Από τη μία, θα πολλαπλασιαστούν οι πινακίδες κυκλοφορίας που κατατίθενται κάθε χρόνο, μειώνοντας περαιτέρω τον στόλο των οχημάτων και δημιουργώντας μεγάλα ελλείμματα στα κρατικά ταμεία. Από την άλλη, θα πρέπει να επιστρέψει χρήματα στους ιδιοκτήτες ΙΧ που έχουν προκαταβάλει τα τέλη!\r\n\r\nΧιλιάδες ΙΧ προς πώληση \r\n\r\nΤεράστιο θέμα έχει προκύψει με το χαράτσι στα ανασφάλιστα οχήματα, καθώς χιλιάδες ΙΧ με πληρωμένα τα τέλη βρίσκονται σε εμπορίες αυτοκινήτων είτε οικειοθελώς από τους ιδιοκτήτες τους είτε από εμπόρους που τα έχουν αποκτήσει μέσω ανταλλαγών.\r\n\r\nΣχεδόν όλα αυτά τα αυτοκίνητα δεν έχουν ασφάλεια, καθώς βρίσκονται ακινητοποιημένα στις εκθέσεις και θα ήταν τουλάχιστον άδικο αυτοί οι άνθρωποι, που προσπαθούν να δώσουν όσο όσο τα οχήματά τους ώστε να πάρουν λίγα μετρητά, να πρέπει να καταβάλουν το χαράτσι για τα ανασφάλιστα! Παράλληλα, χιλιάδες έμποροι αυτοκινήτων, που έχουν αποκτήσει μέσω ανταλλαγών δεκάδες χιλιάδες ΙΧ, κινδυνεύουν επίσης να βρεθούν αντιμέτωποι με το νέο χαράτσι που μπορεί να αποβεί μοιραίο για τις επιχειρήσεις τους.\r\n\r\nΗ κυβέρνηση πρέπει να σταματήσει επιτέλους να αντιμετωπίζει το αυτοκίνητο ως εύκολη λύση για άμεση είσπραξη μετρητών, αν θέλει να κυκλοφορούν το 2013 αυτοκίνητα στους δρόμους…».\r\n\r\nΧωρίς τεχνικό έλεγχο \r\n\r\nΈνα ακόμη «αγκάθι» στην αγορά αυτοκινήτου είναι αυτό που προκύπτει από τα στοιχεία των ιδιωτικών ΚΤΕΟ, ότι δηλαδή περίπου 2,5 εκατ. οχήματα δεν περνούν από τον τακτικό τεχνικό έλεγχο. Από την άλλη μεριά, αντί η κυβέρνηση να σκεφθεί πως τα συγκεκριμένα οχήματα αποτελούν δημόσιο κίνδυνο, εξετάζει απλά να διασταυρώνει τα στοιχεία μέσω της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων ώστε να αποστείλει ένα ακόμη χαράτσι.\r\n\r\nΣτελέχη της αγοράς επισημαίνουν πως και η συγκεκριμένη ρύθμιση θα αντιμετωπίσει πολλά νομικά κολλήματα, καθώς –όπως ισχυρίζεται και η κυβέρνηση– βρισκόμαστε σε περίοδο έκτακτων οικονομικών συνθηκών, κάτι που θα ισχυριστούν και οι ιδιοκτήτες οχημάτων, τα οποία δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο. Η κατάσταση έκτακτης ανάγκης δεν ισχύει μόνο για την κυβέρνηση, αλλά και για τους πολίτες, επισημαίνουν στο «Π» νομικοί κύκλοι…\r\n\r\nΚόβονται οι ανεξόφλητες ανανεώσεις συμβολαίων \r\n\r\nΚατάργηση του καθεστώτος αυτόματης ανανέωσης των ασφαλιστηρίων συμβολαίων αυτοκινήτων προωθεί η Τράπεζα της Ελλάδος, με στόχο τον περιορισμό των ζημιών που καταγράφουν οι εταιρείες του κλάδου. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ανανέωση των ασφαλιστηρίων θα γίνεται βάσει μιας νέας διαδικασίας που θα περιλαμβάνει επιστολή από την ασφαλιστική εταιρεία 30 ημέρες πριν από τη λήξη του συμβολαίου και την ταυτόχρονη κοινοποίηση της ίδιας επιστολής στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων ή στο Κέντρο Πληροφοριών Κλάδου Αυτοκινήτων.\r\n\r\nΗ κάλυψη του ασφαλισμένου θα ισχύει μόλις 16 ημέρες μετά τη λήξη του συμβολαίου και αν ο κάτοχος του οχήματος δεν προβεί στην εξόφληση του κόστους ασφάλισης εντός του ορίου, αυτομάτως το όχημά του θα είναι ανασφάλιστο.\r\n\r\n

Αφήστε το σχόλιό σας

σχόλια

Related posts