Κίνδυνος για την ασφάλεια των πολιτών στις γέφυρες των… αναστεναγμών (pics)

Γέφυρες που στάζουν νερό από τα τοιχώματα, χορτάρια φυτρωμένα στις άκρες ανισόπεδων κόμβων, καμένες λάμπες, κατεστραμμένα κομμάτια ασφάλτου και τσιμέντου από διάφορες αερογέφυρες, ενώ από το νερό και τη βροχή σε αρκετές από αυτές υπάρχουν σημάδια διάβρωσης… Τις εικόνες αυτές καταγράψαμε σε κεντρικούς οδικούς άξονες της Αττικής, που παρουσιάζουν μια θλιβερή εικόνα εγκατάλειψης.\r\n\r\nΜε συνολικό μήκος 1.447 χιλιόμετρα, στις κεντρικές λεωφόρους της Αθήνας υπάρχουν περίπου 2.000 κόμβοι φωτεινής σηματοδότησης, 35 ανισόπεδες γέφυρες, 33 γεφυράκια παράδρομων κεντρικών δρόμων, 17 υπόγειες διαβάσεις και 43 υπόγειες διαβάσεις πεζών.\r\n\r\nΠολλές από τις ανισόπεδες γέφυρες, τους ανισόπεδους κόμβους και τις υπόγειες διαβάσεις έχουν πάνω από δέκα χρόνια να συντηρηθούν, σύμφωνα με όσα μας είπαν υπάλληλοι στην υπηρεσία υποδομών της Περιφέρειας Αττικής.\r\n\r\nEπιλέξτε να ασφαλίσετε το αυτοκίνητό σας στην AIG και κερδίστε!\r\n\r\nΟι πιο πρόσφατες συντηρήσεις σε ορισμένους μόνο αρμούς κεντρικών λεωφόρων της Αττικής έγιναν το 2010 και από τότε καμία εργασία δεν έχει γίνει…\r\n\r\nΈνας δρόμος, ανισόπεδος κόμβος και γέφυρα κατασκευάζονται με κάποιες προδιαγραφές, έπειτα φυσικά από τις απαραίτητες τεχνικές μελέτες. Στη συνέχεια, αφού παραδοθεί το έργο και βάσει νομοθεσίας, γίνονται έλεγχοι και, αν χρειαστεί, προχωρούν σε συντηρήσεις και επιδιόρθωση των ζημιών που έχουν παρατηρηθεί.\r\n\r\nΣε ανισόπεδους κόμβους και γέφυρες σε κεντρικούς οδικούς άξονες, όπως η Συγγρού, η λεωφόρος Αθηνών (Καβάλας), η Χαμοστέρνας κ.ά., όπου η διέλευση των οχημάτων είναι συνεχής, κυρίως τις καθημερινές, μπορούμε να διακρίνουμε ποικίλα προβλήματα, όπως ελλιπή φωτισμό και σήμανση, φθορές στις βάσεις τους, ρωγμές στα τοιχώματα και κατεστραμμένες νησίδες και άσφαλτο. Το χειρότερο απ’ όλα όμως είναι τα νερά που μαζεύονται, είτε όταν βρέχει είτε όταν ποτίζονται τα κηπάκια που υπάρχουν στις γέφυρες. Αυτά συσσωρεύονται και αρχίζουν και βγαίνουν μέσα από τα τσιμέντα, με συνέπεια να διαβρώνονται τα τοιχώματα και να πέφτουν σιγά-σιγά οι τοίχοι.\r\n\r\nΠιο συγκεκριμένα, σε ανισόπεδους κόμβους και γέφυρες, λόγω της φθοράς και της ελλείψεις σοβαρής συντήρησης, τα νερά στάζουν από τα ίδια τα τσιμέντα και τους τοίχους, με αποτέλεσμα τοίχοι να έχουν σαπίσει και να μυρίζουν μούχλα, θέτοντας σε κίνδυνο ολόκληρα τα θεμέλια του έργου και εγείροντας ζήτημα για την ασφάλεια των πολιτών. Στις καταρρακτώδεις βροχές δε, τα νερά μαζεύονται κάτω από τις γέφυρες και δεν μπορεί να περάσει όχημα…\r\n\r\nΑρμοδιότητες και ευθύνες\r\n\r\nΜε τους νόμους Ν.3852/10 και Ν.4018/11(ΦΕΚ21Α΄/30/09/2011),ΕΚ21Α΄/30/09/2011),μεταφέρθηκαν στην Περιφέρεια Αττικής, μετά των αρμοδιοτήτων και το προσωπικό τους, πέντε υπηρεσίες (Δ9, Δ10, ΔΚΕΣΟ, ΔΚΕΟ, ΔΚΥΕ), οι οποίες προηγουμένως ήταν στη δικαιοδοσία του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και άλλες τρεις υπηρεσίες (ΔΔΕ, ΔΕΚΕ, ΔΕΣΕ), οι οποίες άνηκαν στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής.\r\n\r\nΜε λίγα λόγια, αφού έγιναν και οι μεταφορές, υπεύθυνη και μόνο είναι η Περιφέρεια Αττικής, καθώς είναι αρμόδια για τα στηθαία ασφαλείας, τα ασφαλτικά, τις διαγραμμίσεις, τον ηλεκτροφωτισμό, τον αποχιονισμό και την αντιμετώπιση πλημμύρων, τις υπόγειες διαβάσεις πεζών και τις γέφυρες, τις πινακίδες σήμανσης, τους κόμβους φωτεινής σηματοδότησης, τη συντήρηση πρασίνου στις κεντρικές νησίδες και, τέλος, έχει στην ευθύνη της και το κέντρο διαχείρισης της κυκλοφορίας.\r\n\r\nΑξίζει να σημειωθεί όμως, ότι, από τη στιγμή της μεταφοράς των προαναφερομένων υπηρεσιών (το 2010) προς την υπηρεσία υποδομών της Περιφέρειας, η δεύτερη βρίσκεται στα «μαχαίρια» με τα αρμόδια υπουργεία και ειδικότερα με το υπουργείο Υποδομών, καθώς, όπως αναφέρουν, πραγματοποίησαν μόνο τη μεταφορά του εργατικού δυναμικού και υλικού μέρους των υπηρεσιών και όχι και την αντίστοιχη πίστωση, που προβλέπεται από τη νομοθεσία, για τις εν λόγω υπηρεσίες.\r\n\r\nΑπό την πλευρά της, η Περιφέρεια δεν έχει υπογράψει το πρωτόκολλο παράδοσης-παραλαβής της ένταξης των νέων υπηρεσιών στις αρμοδιότητές της, αφού, όπως καταγγέλλει, τα αρμόδια υπουργεία που πραγματοποίησαν τη μεταφορά, έχουν παραβιάσει το Σύνταγμα, καθώς δεν προχώρησαν και στην ανάλογη πιστωτική μεταφορά των υπηρεσιών.\r\n\r\nΕξαιτίας της έλλειψης πιστώσεων, πολλές εργολαβίες συντήρησης έχουν καθυστερήσει ή δεν υπάρχει η δυνατότητα συντήρησης αρκετών υποδομών στο οδικό δίκτυο, με αποτέλεσμα μέχρι και σήμερα να μην υπάρχουν ακόμη ανάδοχοι σε συγκεκριμένους τομείς δράσης.\r\n\r\nΑυτή, εν πολλοίς, είναι και η αιτία για το αλγεινό θέαμα των κεντρικών δρόμων της Αττικής, του οποίου γινόμαστε μάρτυρες σε καθημερινή βάση…\r\n\r\n\r\nΝέος Κόσμος, Καλλιρόης: Γέφυρα οχημάτων \r\n\r\nΝέος Κοσμός, Καλλιρόης: Γέφυρα οχημάτων προς Λεωφόρο Συγγρού – Φθορές στις κολόνες όπου διακρίνονται ακόμα και τα σίδερα των τσιμέντων\r\n\r\nΝέος Κόσμος, Λαγουμιτζή: Υπόγεια διάβαση οχημάτων – Νερά στις άκρες του δρόμου, τα οποία τρέχουν μέσα απο τα τσιμέντα\r\n\r\nΝέος Κόσμος, Λαγουμιτζή: Υπόγεια διάβαση οχημάτων – Τα νερά ξεκινούν απο ψηλά, καταλήγοντας στην υπόγεια διάβαση\r\n\r\nΝέος Κόσμος, Λαγουμιτζή: Τα νερά λιμνάζουν στις άκρες και αρκετές φορές φτάνουν στο δρόμο\r\n\r\nΝέα Σμύρνη, λεωφόρος Συγγρού: Υπόγεια διάβαση οχημάτων – Πεζοδρόμιο διάβασης\r\n\r\nΝέα Σμύρνη, λεωφόρος Συγγρού: Υπόγεια διάβαση οχημάτων – Ελλιπής φωτισμός\r\n\r\nΝέος Κόσμος, Καλλιρόης: Γέφυρα οχημάτων – Σπασμένα τσιμέντα σε βάση της γέφυρας\r\n\r\nΝέος Κόσμος, Καλλιρόης: Υπόγεια διάβαση οχημάτων προς Λεωφόρο Συγγρού-Καλλιθέα και Πετράλωνα – Χόρτα στην άκρη της βάσης της από τα νερά που στάζουν μέσα από το τσιμέντο \r\n\r\nΝέος Κόσμος, Καλλιρόης: Υπόγεια διάβαση οχημάτων – Χαλασμένα τσιμέντα λόγω διάβρωσής τους απο το νερό \r\n\r\nΝέος Κόσμος, Καλλιρόης – Άποψη γέφυρας και υπόγειας διάβασης οχημάτων\r\n\r\nΓενική άποψη υπόγειας διάβασης\r\n\r\nΓενική άποψη υπόγειας διάβασης

Αφήστε το σχόλιό σας

σχόλια

Related posts