Από φθινόπωρο… οι 4 νέοι αυτοκινητόδρομοι

Το φθινόπωρο τα… σπουδαία για τους τέσσερις αυτοκινητοδρόμους, που κατασκευάζονται με τη μέθοδο της παραχώρησης.\r\n\r\nΓια τότε έχει μετατεθεί η κατάθεση των νέων συμβάσεων παραχώρησης στη Βουλή, καθυστερώντας ουσιαστικά και την πλήρη επανεκκίνηση των εργασιών στους οδικούς άξονες, που είχαν «παγώσει» εδώ και δυόμισι χρόνια και είχε αρχικά σχεδιαστεί για τον περασμένο Απρίλιο. Με την ψήφιση, πάντως, των νέων συμβάσεων θα γίνει δυνατή η έναρξη χρηματοδότησης των έργων από τις τράπεζες, ώστε να λειτουργήσουν πλήρως και τα εργοτάξια.\r\n\r\nΒγάλτε χρήματα online. Κάνε εγγραφή τώρα!\r\n\r\n \r\n\r\nΗ επανέναρξη των έργων στους τέσσερις αυτοκινητοδρόμους Ιονία Οδός, Μαλιακός – Κλειδί, Κόρινθος – Πάτρα και Αξονας Κεντρικής Ελλάδας Ε 65 υπολογίζεται ότι μπορεί να δημιουργήσει άμεσα 30.000 θέσεις εργασίας, αλλά και να κινήσει την αγορά ευρύτερα, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για να προκύψουν πάνω από 70.000 θέσεις εργασίας συνολικά. Υπολογίζεται ακόμη ότι τα συγκεκριμένα έργα θα συνεισφέρουν πάνω από 2% στο ΑΕΠ ανά έτος. Επίσης, εκτιμάται ότι θα δημιουργηθεί θετικό κλίμα, δίνοντας την εικόνα ασφάλειας και εμπιστοσύνης που αναμένεται να κάνουν τη χώρα και πάλι ελκυστική για επενδύσεις και τραπεζική χρηματοδότηση.\r\n\r\nΟλυμπία Οδός\r\n\r\nΠαρά τις αισιόδοξες δηλώσεις περί πλήρους επανεκκίνησης των έργων στον αυτοκινητόδρομο από τον περασμένο Απρίλιο, φαίνεται πως οι εργασίες που γίνονται είναι υποτυπώδεις, αν και έχουν προχωρήσει εργασίες που δεν φαίνονται, κυρίως στις σήραγγες.\r\n\r\nΟ νέος αυτοκινητόδρομος Κορίνθου – Πατρών θα διαθέτει πάνω από 16 χιλιόμετρα σηράγγων, όπως απαιτούν οι γεωλογικές συνθήκες, οι γεωτεχνικές δυσκολίες και οι περιβαλλοντικές συνθήκες, καθώς και οι απαιτήσεις των σύγχρονων προδιαγραφών χάραξης αυτοκινητοδρόμων. Οι εργασίες κατασκευής των νέων τμημάτων αφορούν κυρίως στις μεγάλες κατασκευές, όπως σήραγγες, γέφυρες, άνω και κάτω διαβάσεις και αντιπλημμυρικά έργα, καθώς και σε διαπλατύνσεις της υφισταμένης οδού, αφού ο νέος αυτοκινητόδρομος ακολουθεί κατά κύριο λόγο την υφιστάμενη χάραξη.\r\n\r\nΟι 5 νέες σήραγγες στο Δερβένι, τα Μαύρα Λιθάρια, την Ακράτα, τον Πλάτανο και την Παναγοπούλα θα μικρύνουν τις αποστάσεις, θα μειώσουν τον θόρυβο και την ατμοσφαιρική ρύπανση και θα προσφέρουν στον ταξιδιώτη μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση. Σύμφωνα με τα στοιχεία της κοινοπραξίας, πλήρης διάνοιξη έχει επιτευχθεί στις μεγαλύτερες σήραγγες του έργου στην περιοχή της Παναγοπούλας (τμήμα 4.003 μέτρων προς Κόρινθο + τμήμα 3.160 μέτρων προς Πάτρα), στη σήραγγα Δερβενίου (δύο σήραγγες προς Κόρινθο), ενώ απομένει μικρό τμήμα στη σήραγγα Μαύρων Λιθαριών. Η φάση εκσκαφής όλων των σηράγγων είναι κατά 62% ολοκληρωμένη.\r\n\r\nΑυτοκινητόδρομος Αιγαίου\r\n\r\nΤο έργο είναι ολοκληρωμένο σε ποσοστό άνω του 70% και σύντομα αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες στο σύνολο των εργοταξίων, δημιουργώντας μερικές εκατοντάδες θέσεις εργασίας. Από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ, που έχει αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, λειτουργία και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου Μαλιακός – Κλειδί, εκτιμάται ότι θα χρειαστούν περίπου δύο χρόνια, δηλαδή έως το καλοκαίρι του 2015, προκειμένου ο οδικός άξονας να παραδοθεί ολοκληρωμένος.\r\n\r\nΣτο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται η κατασκευή τριών δίδυμων σηράγγων στα Τέμπη και μία στον Πλαταμώνα σε μήκος αυτοκινητόδρομου 230 χλμ. από τις Ράχες έως το Κλειδί Ημαθίας. Σήμερα οι δύο από τις τρεις σήραγγες είναι σχεδόν έτοιμες, αφού έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξή τους, έχει γίνει η τελική επένδυσή τους και απομένει η τοποθέτηση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, η ολοκλήρωση του αποχετευτικού συστήματος και η οδοποιία. Στην τρίτη σήραγγα απομένει προς διάνοιξη ένα μικρό τμήμα. Ωστόσο, στα οδικά τμήματα μεταξύ των σηράγγων οι εργασίες δεν έχουν προχωρήσει κυρίως λόγω των καθυστερήσεων που είχαν δημιουργηθεί με ευθύνη του Δημοσίου όσον αφορά τις απαλλοτριώσεις. Επίσης, στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται η βελτίωση του υπάρχοντος οδικού δικτύου.\r\n\r\nΙόνια Οδός\r\n\r\nΤο προσεχές διάστημα αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες και στην Ιόνια Οδό, καθώς στις 29 Ιουλίου ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μ. Χρυσοχοΐδης υπέγραψε την απόφαση για την καταβολή της πρώτης δόσης της αποζημίωσης στη Νέα Οδό, με βάση τις συμφωνίες επανεκκίνησης που είχαν υπογραφεί στις 15 Μαρτίου. Πρόκειται για την προκαταβολή της αποζημίωσης, ύψους 106,5 εκατ. ευρώ, στην οποία κατέληξαν η παραχωρησιούχος Νέα Οδός ΑΕ και το Δημόσιο, εκ των οποίων 90,3 εκατ. ευρώ αφορούν την ικανοποίηση αιτημάτων αποζημίωσης και 16,2 εκατομμύρια την υποστήριξη του κόστους επανεκκίνησης.\r\n\r\nΜε την προκαταβολή των 25,8 εκατ. ευρώ η κατασκευαστική κοινοπραξία σχεδιάζει να ξεκινήσει κάποιες πρώτες εργασίες συντήρησης των εργοταξίων της, που είχαν μείνει αχρησιμοποίητα επί δυόμισι χρόνια.\r\n\r\nΗ Ιονία Οδός αποτελεί τον οδικό άξονα που θα εξυπηρετεί τη Δυτική Ελλάδα και το συνολικό μήκος του είναι 196 χιλιόμετρα, ενώ ξεκινά από το Αντίρριο και καταλήγει στα Ιωάννινα. Πριν διακοπούν οι εργασίες η πρόοδος του έργου είχε φτάσει στο 23% του συμβατικού αντικειμένου, ενώ η απόδοση γηπέδων είχε φτάσει στο 70%, λόγω εκκρεμοτήτων με τις απαλλοτριώσεις. Επίσης, εκκρεμεί προσφυγή για το θέμα της χάραξης στην Κλόκοβα, όπου οι εργασίες έχουν εξαιρεθεί από τον άμεσο σχεδιασμό.\r\n\r\nΑυτοκινητόδρομος Ε 65\r\n\r\nΠρόκειται για το έργο με τη μικρότερη πρόοδο από τους τέσσερις αυτοκινητοδρόμους παραχώρησης, καθώς, όταν διεκόπησαν οι εργασίες, τον Ιανουάριο του 2011, είχε υλοποιηθεί μόλις το 17% του τεχνικού αντικειμένου.\r\n\r\nΟπως έχει αποφασιστεί, από τον αρχικό σχεδιασμό δεν θα υλοποιηθεί το τμήμα από τη Λαμία έως τον Δομοκό, όπου περιλαμβάνεται η κατασκευή ενός ιδιαίτερα δαπανηρού τούνελ. Επίσης, δεν θα προχωρήσουν άμεσα τα τμήματα για τα οποία εκκρεμούν προσφυγές στο ΣτΕ. Τα τμήματα αυτά θα κατασκευαστούν αργότερα και με χρονικό ορίζοντα τριετίας.

Αφήστε το σχόλιό σας

σχόλια

Related posts