Ειδήσεις και News για Showbiz-gossip, Σειρές, Media & μουσική

ΚΛΕΙΣΙΜΟ
life

Το «success story» δύο Ελληνίδων που τα έβαλαν με τους διεθνείς οίκους μόδας

Τι γίνεται όταν δύο γυναίκες αποφασίζουν να «τα βάλουν» με τους μεγάλους διεθνείς οίκους μόδας και να φτάσουν την ελληνική δημιουργία στο εξωτερικό;

Το «success story» δύο Ελληνίδων που τα έβαλαν με τους διεθνείς οίκους μόδας

Τι γίνεται όταν δύο γυναίκες αποφασίζουν να «τα βάλουν» με τους μεγάλους διεθνείς οίκους μόδας και να φτάσουν την ελληνική δημιουργία στο εξωτερικό;\r\n\r\nΣε αυτή τη συνομοταξία ανήκουν η Δήμητρα Κολοτούρα και η Μαρέβα Γκραμπόβσκι: μια marketeer και μια οικονομολόγος που είδαν μια ευκαιρία ανεκμετάλλευτη. Κάποιος θα πει ότι ήταν ονειροπόλες, αλλά δεν πειράζει, γιατί η ονειροπόληση τις έκανε να φτιάξουν ένα fashion brand από ατόφια ελληνικά υλικά, να το πάνε στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού και να γίνουν περιζήτητες στην παγκόσμια αγορά.

\r\n

\r\n

Ακόμα και το όνομα του brand είναι συνεπές προς αυτή την κατεύθυνση: Zeus+Δione. Δίας και Διώνη, που στη μυθολογία ήταν οι γονείς της θεάς Αφροδίτης, της θεάς του έρωτα και της ομορφιάς. Ποια είναι τα δυνατά χαρτιά της Δήμητρας και της Μαρέβα; Ποιο είναι το success story; Για να καταλάβουμε, έπρεπε να τις συναντήσουμε. «Το δυνατό μας χαρτί, είναι αυτή καθεαυτή η πλούσια ελληνική αισθητική κληρονομιά», λέει η Δήμητρα. «Από αυτήν πήραμε μοτίβα και σχέδια και τα μεταφράσαμε στο σήμερα. Δερμάτινα σανδάλια, κεντημένα , μεταξωτά πουκάμισα, παντελόνια και καφτάνια, αξεσουάρ πλεγμένα με βελονάκι, κοσμήματα και τσάντες. Όλα είναι φτιαγμένα αποκλειστικά από ελληνικές ύλες και Έλληνες τεχνίτες που κρατάνε ζωντανή την τέχνη της υφαντουργίας».

\r\n

\r\n

«Πώς ξεκίνησαν; «Χαρτογραφήσαμε όλη την Ελλάδα, μέχρι και το πιο μικρό χωριό. Φτάσαμε μέχρι την Κρήτη, το Μέτσοβο, το Σουφλί. Το Σουφλί, όπως ίσως ξέρετε, ήταν κατά το 19ο αιώνα ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα παραγωγής μεταξιού στον κόσμο, όπως η Κίνα. Από εκεί παίρνουμε τα μεταξωτά υφάσματα. Συναντήσαμε ανθρώπους που ήταν αληθινοί αριστοτέχνες, έφτιαχναν υπέροχα πράγματα και έπρεπε κάπως να αναδειχθούν. Στην Κρήτη, για παράδειγμα, βρήκαμε γυναίκες που υφαίνουν όπως παλιά, στον αργαλειό και συνεργαστήκαμε μαζί τους».

\r\n

\r\n

Για την ομάδα τους: «Σχεδιάστριά μας στα ρούχα είναι η Λύδια Βουσβούνη, μια από τις καλύτερες νέες Ελληνίδες σχεδιάστριες, με διεθνή απήχηση. Στα κοσμήματα συνεργαζόμαστε με την Ιλεάνα Μακρή, τη Ντόλλυ Μπουκογιάννη, τον Γιάννη Σεργάκη και άλλους καλλιτέχνες».

\r\n

Μούσα της Zeus+Δione, και μοντέλο της πρώτης της καμπάνιας, ήταν η (περιττές οι συστάσεις) Βίκυ Καγιά. «Τη Βίκυ τη θεωρούμε μέρος της ομάδας. Ενθουσιάστηκε με την ιδέα και ό,τι έκανε, το έκανε αφιλοκερδώς για να βοηθήσει το σκοπό. Στήριξε και στηρίζει την προσπάθεια – άλλωστε έχει μεγάλη εμπειρία και γνώσεις στο χώρο».

\r\n

\r\n

Για το πόσο εύκολο είναι να διεισδύσεις σε μια παγκόσμια αγορά «Θέλει πολύ τρέξιμο», λέει η Δήμητρα. «Τη δουλειά που χρειαζόταν δεν την είχα φανταστεί. Η πρώτη φορά που παρουσιάσαμε τη Zeus+Δione στις διεθνείς αγορές ήταν το Σεπτέμβριο του 2012 στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού. Νοικιάσαμε, μαζί με 2 άλλα brands από το Λονδίνο, μια γκαλερί στη γωνία των οδών Saint Honoré και Saint Roch στο Παρίσι και στήσαμε ένα showroom. Καμιά μας δεν περίμενε όμως ότι η Zeus+Δione θα τραβήξει τόσο την προσοχή του κόσμου. Παριζιάνες έμπαιναν και ρωτούσαν αν μπορούν να αγοράσουν τα κομμάτια μας, ενώ τους φαινόταν τρελό που τα ρούχα ήταν φτιαγμένα ένα-ένα στο χέρι. Μια εσάρπα, για παράδειγμα, μπορεί να θέλει 10-15 μέρες για να γίνει».

\r\n

Μας εξηγούν ότι η μεγαλύτερη δυσκολία είναι να κερδίσεις τους buyers που κάνουν παραγγελίες για μεγάλα πολυκαταστήματα του κόσμου. «Τους στείλαμε προσκλήσεις για να έρθουν να μας γνωρίσουν και να δουν τη συλλογή. Άλλοι σου απαντάνε, άλλοι σε αγνοούν πλήρως. Εσύ, παρ’ όλα αυτά, επιμένεις και εύχεσαι να σου δώσουν δύο λεπτά από το χρόνο τους. Ακόμα κι αν έρθουν, συνήθως είναι πολύ σκεπτικοί απέναντι σε πρωτοεμφανιζόμενους. Η αδρεναλίνη μας ήταν στα ύψη. Σκέψου να έχεις μπροστά σου μια buyer επιχειρηματία από το Ντουμπάι, που έχει συνηθίσει να επιλέγει για το κατάστημά της ρούχα μόνο από μεγάλους players της μόδας». Αν και, τόσο η Δήμητρα όσο και η Μαρέβα, έχουν πολύχρονη εμπειρία στο επιχειρηματικό κομμάτι, μας εξομολογούνται ότι ένιωθαν σαν «αρχάριες».

\r\n

\r\n

Για το αν κερδήθηκε τελικά το στοίχημα λένε: «Το στοίχημα κερδήθηκε. Κλείσαμε παραγγελίες από απαιτητικές αγορές, όπως η Μέση Ανατολή, το Ντουμπάι, το Ριάντ και το Κατάρ. Επίσης στις 22 Μαρτίου άνοιξε στο Βερολίνο ένα μεγάλο concept store 500 τ.μ., με επιλεγμένα ελληνικά premium brands, ανάμεσα στα οποία και η Zeus+Δione. Ακόμα, έχουμε ήδη προγραμματίσει την παρουσία μας για τις επόμενες διοργανώσεις της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού και ετοιμάζουμε τη συλλογή μας για το φθινόπωρο-χειμώνα 2013-2014.

\r\n

«Η αλήθεια είναι ότι λίγες αντίστοιχες προσπάθειες έχουν γίνει στο παρελθόν. Η ελληνική παράδοση υπήρξε, κατά καιρούς, πηγή έμπνευσης για αρκετούς ξένους σχεδιαστές, όπως ο Emilio Pucci, που είχε φτιάξει μια ολόκληρη καλοκαιρινή συλλογή αφιερωμένη στην Ελλάδα. Ωστόσο, εμείς οι ίδιοι δεν είχαμε αξιοποιήσει αυτό το στοιχείο όσο θα μπορούσαμε.

\r\n

\r\n

Ίσως τώρα να είναι η ώρα και η σωστή συγκυρία». Ρωτώντας τες για τους αγαπημένους τους Έλληνες σχεδιαστές, μας απαριθμούν: τον Γιώργο Ελευθεριάδη, τους Deux Hommes, τη Σοφία Κοκοσαλάκη, την ανερχόμενη Μαίρη Κατράντζου και φυσικά τη… δικιά τους, Λύδια Βουσβούνη. «Όραμά μας», συνεχίζουν, «είναι να ξαναφέρουμε στο προσκήνιο το ξεχωριστό, το χειροποίητο, κόντρα σε μια εποχή που η μαζική παραγωγή κυριαρχεί σε όλα. Και μαζί με αυτό να αναδείξουμε όπως πρέπει σχεδιαστικά την Ελλάδα και τους δεξιοτέχνες της».

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

Πηγή: olympicair.com, Περιοδικό ON  AIR, Δημήτρης Φαλλιέρος

Ακολουθήστε το Alterinfo στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα τελευταία νέα!

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ
PRODUCED BY WHISKEY